حمله هکری به وبسایت خاندان سلطنتی انگلیس

حمله هکری به وبسایت خاندان سلطنتی انگلیس
دوشنبه 10 مهر 1402 - 11:01

رسانه‌های انگلیس از حمله هکری به وبسایت خاندان سلطنتی این کشور در صبح روز یک شنبه خبر دادند.

العالم - اروپا

رسانه های انگلیسی روز یک شنبه از هک شدن وبسایت خانواده سلطنتی بریتانیا خبر داده اند و آنطور که میگویند هکرهای روسی مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته اند.

براساس گزارش بریزبن تایمز، وبسایت خاندان سلطنتی انگلیس به مدت یک ساعت و نیم پایین کشیده شده است. این گزارش مدعی است که علیرغم این حمله هکری، مهاجمان موفق به دسترسی به محتوای و سیستمهای آن نشده اند.

این گزارش مدعی شده، کیلنت، یک گروه هکری روسی، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. این گروه حامی کرملین سابقه حمله هکری به زیرساختهای کشورهای حامی اوکراین به ویژه کشورهای عضو ناتو را در کارنامه دارد.

بریزبن تایمز افزود: وبسایت خاندان سلطنتی انگلیس بعد از چند ساعت دوباره در دسترس قرار گرفت اما برای کسانی که تلاش داشتند وارد آن شوند پیام ارور روی صفحه نمایش ظاهر میشده است.

رسانه های انگلیسی میگویند که هدف این حمله ایجاد اختلال در سرویس های وبسایت بوده است نه حمله هکری به منظور دستیابی به اطلاعات سایت.

کاخ باکینگهام تا کنون از اظهار نظر رسمی در این زمینه خودداری کرده است.

به گزارش فارس، این حمله هکری در شرایطی انجام شده است که اخیرا برخی منابع انگلیسی از اعزام نظامیان این کشور به اوکراین برای آموزش نظامیان اوکراینی خبر داده بودند.

هرچند که بلافاصله «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور اظهارات منتسب به «گرانت شاپس» وزیر دفاع این کشور درباره اعزام نیروی نظامی انگلیس به اوکراین را تکذیب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها