حمله سایبری بیمارستان‌های آمریکا را مختل کرد

حمله سایبری بیمارستان‌های آمریکا را مختل کرد
شنبه 14 مرداد 1402 - 01:43

حمله سایبری باعث ایجاد اخلال در سیستم‌های کامپیوتری بیمارستان‌های چندین ایالت شده و تعطیلی برخی از مراکز درمان اضطراری و تغییر مسیر آمبولانس‌ها را به همراه داشته است.

العالم - آمریکا

حمله سایبری باعث ایجاد اخلال در سیستم‌های کامپیوتری مراکز درمانی و بیمارستان‌های چندین ایالت شده و تعطیلی برخی از مراکز درمان اضطراری و تغییر مسیر آمبولانس‌ها را به همراه داشته است.

این اخلال از روز پنجشنبه در برخی از مراکز درمانی زیرمجموعه هولدینگ «مدیکال پراسپکت» آغاز شد. این شرکت در کالیفرنیا مستقر است و چندین بیمارستان و مرکز درمانی در تگزاس، کانکتیکات و پنسیلوانیا دارد.

این شرکت روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «با اطلاع از این موضوع، سیستم‌های خود را برای محافظت از آن‌ها آفلاین کردیم و با کمک متخصصان امنیت سایبری تحقیقاتی را آغاز کردیم. در حالی که تحقیقات ما ادامه دارد، ما بر روی رفع نیازهای مبرم بیماران خود متمرکز هستیم و با پشتکار تلاش می کنیم تا در اسرع وقت فعالیت‌های عادی‌مان را از سر بگیریم.»

در کانکتیکات، بخش‌های اورژانس در بیمارستان «منچستر مموریال» و بیمارستان «جنرال راک‌ویل» در بخش اعظم روز پنج‌شنبه تعطیل بودند و بیماران به سایر مراکز پزشکی مجاور منتقل شدند.

اف‌بی‌آی در کانکتیکات بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که با «شریک‌های مجری قانون و نهادهای قربانی» همکاری می‌کند، اما نمی‌تواند درباره تحقیقات جاری اظهارنظر بیشتری ارائه کند.

طبق گفته «شبکه بهداشت کانکتیکات شرقی» که اداره این مراکز را به عهده دارد برخی جراحی‌ها، درمان‌های سرپایی، اهدای خون و سایر خدمات به حالت تعلیق درآمدند. در حالی که بخش‌های اورژانس اواخر پنجشنبه بازگشایی شدند، بسیاری از خدمات مراقبت‌های اولیه در روز جمعه همچنان تعطیل بودند.

در پنسیلوانیا، این حمله بر خدمات مراکزی از جمله مرکز پزشکی «کروزر-چستر» در منطقه «آپلند»، بیمارستان «تیلور»، بیمارستان «مموریال» و بیمارستان اسپرینگفیلد تأثیر گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها