یورش شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجدالاقصی + ویدیو

دوشنبه 10 مهر 1402 - 13:40

صدها شهرک نشین صهیونیست امروز با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش سایت «فلسطین الیوم»، صدها شهرک نشین صهیونیست امروز (دوشنبه) تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر در سومین روز از عید یهودی «عرش» به مسجد الاقصی تعرض کردند.

بنابر این گزارش، دیروز (یکشنبه) نیز 880 شهرک نشین به صورت دسته جمعی و متوالی از سمت دروازه المغاربه به صحن های مسجد الاقصی هجوم بردند و با حمایت نظامیان اشغالگر، مراسم تلمودی اجرا کردند.

کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده نشان می‌دهد که آنها آیین‌های تلمودی را با تقدیم هدایای تهیه‌شده از شاخه‌های خرما و پوشیدن لباس‌های کاهنان یهودی توسط برخی دیگر، اجرا می‌کنند.

خبرهای منتشر شده از منابع فلسطینی همچنین حاکی است که نیروهای اشغالگر به «هنادی حلوانی» زن شهروند فلسطینی در بیت المقدس حمله کردند و منطقه باب السلسله در منطقه قدیمی شهر را به زور از ساکنان تخلیه نمودند.

پلیس اشغالگر به طور گسترده در داخل مسجد مبارک الاقصی مستقر شده و مانع رفت و آمد شهروندان فلسطینی در صحن های آن می شوند تا یورش شهرک نشینان را به صحن های مقدس، تسهیل کند.

روزهای عید عرش تا 7 اکتبر جاری (شنبه 15 مهرماه) ادامه دارد و نهادهای صهیونیستی موسوم به سازمان های معبد ادعایی هیکل، در این مدت فراخوان‌های خود را برای افزایش تعداد شهرک نشینان هجوم‌آورنده به مسجد الاقصی، افزایش داده‌ اند.

1

پربیننده ترین خبرها