حمله قبایل عربی سوریه به 13 موضع مزدوران آمریکا

حمله قبایل عربی سوریه به 13 موضع مزدوران آمریکا
سه شنبه 11 مهر 1402 - 18:25

قبایل عربی شرق سوریه بار دیگر با تشدید حملات خود علیه مزدوران آمریکا، مواضع آن‌ها را در 13 نقطه هدف حمله قرار دادند.

العالم - سوریه

قبایل عربی شمال شرق سوریه مواضع شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) -متحد آمریکا در شرق سوریه- را به‌شدت هدف قرار دادند.

شبکه «المیادین»، ظهر امروز (سه‌شنبه) گزارش داد یکشنبه‌ شب در امتداد روستاهای شرقی سوریه از منطقه «الشحیل» تا اطراف «الباغوز» در مجاورت مرزهای عراق صدای درگیری به گوش می‌رسید.

منابع میدانی به المیادین خبر دادند قبایل عربی در شرق سوریه ایست‌های بازرسی و مقرهای قسد را در ۱۳ نقطه در روستاهای «الحوایج»، «الصعوه»، «الجاسمی»، «شنان»، «ابو حردوب»، «الکشکیه»، «الجنینه» و «الدحله» هدف قرار دادند که در این حملات همچنین از راکت‌های آرپی‌جی استفاده شد.

طبق این گزارش، قسد بعد از حمله اخیر قبایل عربی تعداد نیروهای خود را در شرق استان «دیرالزور» و همچنین تعداد گشتی‌های خود را در خطوط مرزی با دولت سوریه افزایش داده است.

شبه‌نظامیان کُرد در عین حال اعلام کردند «به دلایل امنیتی» گذرگاه «النهری» که مناطق تحت کنترل آن‌ها را از مناطق تحت کنترل دولت سوریه در «الحوایج» جدا می‌کند، مسدود کرده‌اند.

شبه‌نظامیان قسد طی دو ماه اخیر شماری از مردم شمال شرق سوریه را دستگیر و وسایل خانه‌هایشان را به سرقت برده‌اند. به دنبال اقدامات این شبه‌نظامیان و همکاری‌ آن‌ها با نیروهای آمریکایی، نارضایتی عمومی علیه آن‌ها تشدید شده است.

«ابراهیم خلیل الهفل» شیخ قبیله «العکیدات» در شرق سوریه ماه گذشته، در بیانیه‌ای صوتی ضمن اعلام تشکیل فرماندهی نظامی «ارتش قبایل و عشایر دیرالزور» خواستار مقابله با شبه‌نظامیان قسد شده بود.

دو طرف طی هفته‌های گذشته بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند و مردم محلی در پی تشدید درگیری‌ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه کوچ کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها