تظاهرات سوری‌های حومه الحسکه سوریه علیه شبه‌نظامیان «قسد»

تظاهرات سوری‌های حومه الحسکه سوریه علیه شبه‌نظامیان «قسد»
يکشنبه 26 شهريور 1402 - 21:11

اهالی روستای «معبدا» در منطقه المالکیه استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه امروز یکشنبه علیه اقدامات شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به « قسد» در این روستا و ربایش ساکنان با هدف عضویت اجباری در این گروه شبه‌نظامی تظاهرات کردند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مردم روستای معبدا با هدف اعلام انزجار و محکوم کردن جنایات شبه نظامیان قسد (تحت حمایت آمریکا) از جمله ربودن جوانان، به سرقت بردن محصولات زراعی، تحمیل باج و خراج بر شهروندان و همچنین غارت دارایی هایشان، با آتش زدن لاستیک شماری از جاده های منطقه را بستند.

منابع محلی سوریه می‌گویند که به دنبال گسترش دامنه اعتراضات، شهروندان با بستن مغازه هایشان اقدام به اعتصاب کردند.

نیروهای اشغالگر آمریکا در منطقه جزیره سوریه با همکاری نیروهای شبه نظامی قسد، اقدام به غارت منابع ملی آن کشور مانند نفت و محصولات استراتژیک از قبیل گندم و جو و محروم کردن اهالی از منابعشان از یک طرف و تحت فشار قرار دادن آنها از طرف دیگر می‌کنند تا آنها را مجبور به پیوستن جوانانشان به تشکیلات وابسته به خودشان کنند. این اقدام در راستای سیاست هدفمند اشغالگران آمریکایی در سوریه با هدف ایجاد هرج و مرج و طولانی کردن بحران در آن کشور انجام می گیرد.

درگیری میان شبه نظامیان قسد و قبایل و عشایر محلی در حومه‌های شرقی و شمالی دیرالزور از حدود دو هفته پیش آغاز شده است که یکی از دلایل شعله‌ور شدن آن، دستگیری «احمد الخبیل» معروف به «ابی خوله» از فرماندهان عرب شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای قسد بوده است.

منابع خبری اعلام کردند که ۴۰ نفر از نیروهای دو طرف و ۱۵ غیر نظامی در درگیری‌های مذکور کشته شدند.

طی چند روز گذشته درگیری‌ها با شدت کمتر در شرق سوریه ادامه یافت و نیروهای عشایر و شورای نظامی دیرالزور پاسگاه‌ها و مراکز حضور نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) را در شهرها و روستاهای این منطقه یکی پس از دیگری تصرف کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها