در گفتگو با العالم مطرح شد؛

سخنگوی رزمایش مشترک: پهپادها تمام ماموریتهای خود را با موفقیت به اتمام رساندند

چهارشنبه 12 مهر 1402 - 17:52

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی 1402 گفت: در مرحله نهایی رزمایش، توان پهپادها و قابلیت‌های آنها در حوزه‌های رهگیری و انهدام و شناسایی مورد راستی آزمایی قرار گرفت.

العالمایران

امیر سرتیپ علیرضا شیخ در گفتگو با العالم تاکید کرد: پهپادها تمام ماموریت‌های خود در عرصه‌های مختلف را به سرانجام رساندند و توانایی‌های خود در مقابله با سامانه‌های پدافندی را به نمایش گذاشتند تا بتوانند در جنگ‌های الکترونیکی و میدان‌های نبرد به برتری دست یابند.

وی ادامه داد: اقدامی که امروز در مرحله پایانی انجام شد، پرتاب انبوهی پرنده در مناطق مختلف است. اغلب آنها از یک نقطه در میدان عملیات به پرواز درآمدند و تمام ماموریت‌های خود خواه در آسمان و یا در زمین را با موفقیت به اتمام رساندند. این مساله به ارتقای آمادگی رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه امکان استفاده و آزمایش دستگاه‌ها و موشک‌های هوا به هوا برای اولین بار به صورت واقعی فراهم شد، گفت: در این رزمایش پهپادهایی که قبلا آزمایش نشده بود، مورد استفاده و آزمایش قرار گرفت. و در 24 ساعت گذشته دیدیم که پهپاد ابابیل 5 توانست در دریای عمان و آبهای آزاد عملیات رصد و‌ شناسایی رزمناو اورلیبرک آمریکایی را را انجام دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها