آغاز رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش

سه شنبه 11 مهر 1402 - 10:02

رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه شنبه ) با رمز یا محمد رسول الله (ص) در گستره جغرافیای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

العالم - ایران

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با اعلام این خبر،گفت: رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، بامداد امروز با شرکت قریب 200 فروند انواع پهپاد از یگان‌های منتخب نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در گستره جغرافیای جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور آغاز شد.

وی افزود: در ساعات ابتدایی این رزمایش مشترک، پهپادهای مراقبتی و شناسایی از نیروهای چهارگانه ارتش، عملیات پایش مرزهای کشور و شناسایی اهداف مدنظر و تصویر برداری از منطقه عمومی رزمایش را با موفقیت انجام دادند.

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش بیان کرد: در این بخش از رزمایش پهپادهای چمروش، یسیر، صادق، پلیکان، ابابیل ۳، ابابیل ۴، ابابیل ۵، کمان ۱۲، یزدان، مهاجر ۲ و مهاجر ۶ با پرواز از پایگاه‌های پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نقاط مختلف کشور نسبت به رصد و شناسایی اهداف و همچنین مراقبت و پایش مناطق مورد نظر در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و همچنین آب‌های بین‌المللی اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به توسعه توان پهپادی ارتش و انجام ماموریت‌های متنوع و متعدد پهپادی و لزوم هماهنگی این پروازها، شبکه فرماندهی و کنترل عملیات پهپادی ارتش در قالب قرارگاه ذوالفقار ارتش ایجاد و مدیریت و هدایت این پهپادها در قالب یک شبکه منسجم و هماهنگ انجام شد و تصاویر و اطلاعات کسب شده توسط انواع پهپاد های شناسایی و مراقبت به مرکز فرماندهی ارسال می‌شود.

دریادار سیاری تاکید کرد: حفظ و ارتقای آمادگی رزمی، از اصول اجتناب‌ناپذیر ارتش جمهوری اسلامی ایران است و اجرای این تمرینات در طول سال برای تمرین عملی آموخته‌های علمی در محیط و میدان رزمایش و انجام ماموریت‌های محوله است.

وی، اشراف اطلاعاتی بر مرزهای تحت کنترل با استفاده از فناوری‌های نوین از جمله پهپادها را یک اصل اساسی در نیروهای چهارگانه ارتش برای انجام ماموریت‌ها مختلف دانست و خاطرنشان کرد: در این رزمایش تنها بخشی کوچک از دستاوردهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده و توان و آمادگی یگان‌های شرکت کننده در رزمایش توسط کارشناسان و ارزیابانی از ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء و ستاد ارتش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این رزمایش تعدادی زیادی از انواع پهپادهای ارتش در شرایط خاص و دشوار به کار گرفته می شود و در حوزه‌های مراقبت و شناسایی، جنگ الکترونیک و رزمی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش در پایان دقت و قدرت تسلیحات، میزان مداومت پروازی، قابلیت‌های سامانه‌های هدایت و کنترل و توانمندی‌های رزمی پهپادها را از جمله مواردی دانست که در این رزمایش مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایشی از اقتدار دفاعی و بهره‌گیری از سلاح‌های بومی و نماد بی اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان است.

پربیننده ترین خبرها