در گفتگو با العالم مطرح شد:

مقام حزب الله احیای روابط تهران ـ ریاض را گامی مؤثر برای نابودی رژیم صهیونیستی دانست

مقام حزب الله احیای روابط تهران ـ ریاض را گامی مؤثر برای نابودی رژیم صهیونیستی دانست
چهارشنبه 12 مهر 1402 - 22:25

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه ایران و عربستان برای احیای روابط در تمام سطوح عزم و اراده جدی دارند، تاکید کرد که احیای روابط میان تهران و ریاض دستاوردی عظیم در راستای حفظ منافع عرب‌ها و مسلمانان است و نوک پیکان دشمنی را به سمت رژیم صهیونیستی بازگرداند.

العالم ـ ایران

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه خبری العالم به سخنان امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و نیز آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب استناد کرد مبنی بر آنکه آنها خواهان یکی‌کردن مذاهب نیستند؛ بلکه به دنبال برقراری روابط مشترک بر پایه منافع مشترک به منظور مقابله با دشمنان مشترک هستند.

وی افزود: ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان فقط محدود به روابط دیپلماتیک نمی شود؛ بلکه تمام عرصه‌ها را شامل می‌شود. این امر دیگر کشورها را تشویق خواهد کرد تا مانند ایران و عربستان عمل کنند و اختلافات را کنار بگذارند و این بخشی از وحدت اسلامی است. در واقع احیای روابط میان تهران و ریاض اقدامی در مسیر تحقق وحدت اسلامی است و تاثیری مستقیم بر ایران و عربستان خواهد داشت و ثمره این امر در آینده گسترده‌تر خواهد بود و خیر و منفعت آن به تمام مسلمانان و مستضعفان جهان خواهد رسید.

شیخ نعیم قاسم درباره کنفرانس وحدت اسلامی گفت: برگزاری کنفرانس‌های متعدد در زمینه تقویت وحدت اسلامی در شکوفایی افکار و ایده‌هایی نو در خصوص وحدت اسلامی سهیم خواهد شد. عنوان 37امین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، «همکاری برای دستیابی به ارزشهای مشترک» است تا با رفتارهای غیرانسانی غرب از جمله همچنس‌گرایی مقابله شود.

معاون دبیر کل حزب الله لنان ادامه داد: امام خمینی(ره) با تهیه یک راهبرد، توانست از طریق آن تمام موازنه‌ها را دگرگون کند. ایشان وحدت مسلمانان را تنها راه برای حل مساله فلسطین دانست. همچنین با اعلام هفته وحدت همه مسلمانان را به وحدت اسلامی دعوت کرد.

پربیننده ترین خبرها