دیدار امیرعبداللهیان با دستیار ویژه الهام علی‌اف

دیدار امیرعبداللهیان با دستیار ویژه الهام علی‌اف
پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 08:59

وزیر امور خارجه کشورمان و «خلف خلف‌اف» دستیار ویژه الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان دیدار و تبادل نظر کردند.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه با جمهوری آذربایجان می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ، توازن بخشی به جنبه های متنوع روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان در افق پیش رو را خواستار شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اعاده حاکمیت آذربایجان بر قره باغ، بر ضرورت آغاز فصل نوینی از همکاری‌های منطقه ای برای استقرار صلح و توسعه اقتصادی در قفقاز تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما براین باوریم که از این پس در این منطقه زبان صلح و امنیت بایستی جایگزین زبان تنش و درگیری شود.

خلف خلف‌اف، دستیار ویژه رییس جمهور آذربایجان نیز با ارزیابی مثبت و سازنده از ملاقات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور کشورش و اشاره به تحولات مثبت اخیر در روابط دو کشور، افق مناسبات را امیدبخش ارزیابی نمود و بر ضرورت آغاز فصل تازه و رو به توسعه مناسبات دوجانبه در همه ابعاد تاکید کرد.

خلف خلف اف تحولات اخیر در قره باغ و سیاستهای دولت جمهوری آذربایجان در حمایت از حقوق ارامنه و غیرنظامیان این منطقه را تشریح نموده و تضمین آزادی و حقوق و تامین مایحتاج زندگی ارامنه قره باغ را اولویت دولت آذربایجان عنوان کرد.

پربیننده ترین خبرها