بورل: اروپا نمی‌تواند جایگزین آمریکا در کمک به اوکراین شود

بورل: اروپا نمی‌تواند جایگزین آمریکا در کمک به اوکراین شود
پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 17:53

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که اتحادیه اروپا قادر نیست خلاء ناشی از توقف کمک واشنگتن به اوکراین را جبران کند.

العالم - اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجم اکتبر) در جمع خبرنگاران در نشست جامعه سیاسی اروپا در «گرانادا» اسپانیا تصریح کرد علی‌رغم آن‌ که اتحادیه اروپا قصد دارد کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین را افزایش دهد اما قادر نیست که خلاء ایالات متحده را در این امر پر کند و جایگزین آن شود.

خبرگزاری ریانووستی در این خصوص نوشت، بورل در این خصوص گفت: «اتحادیه اروپا قطعاً نمی‌تواند جایگزین ایالات متحده شود. اروپا در حال حاضر در حال افزایش کمک‌های خود است: پیشنهاد تخصیص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی و ۲۰ میلیارد یورو کمک نظامی وجود دارد».

وی ادامه داد، با این‌حال علی‌رغم کمک‌های اتحادیه اروپا، کی‌یف به کمک ایالات متحده نیاز دارد و اتحادیه اروپا همچنان بر روی ازسرگیری این کمک‌ها حساب کرده است.

پس از آن‌ که جمهوری‌خواهان حاضر نشدند تخصیص بودجه برای اوکراین را در لایحه بودجه فدرال بگنجانند، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص احتمال توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین برای نبرد با روسیه ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا، روز گذشته (چهارشنبه)، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که مقام‌های اوکراینی و آمریکایی می‌گویند که در صورت عدم تزریق پول از کنگره به دولت فدرال، سیستم بودجه ایالات متحده برای حقوق‌ اوکراینی‌ها و هزینه‌های دولت کی‌یف ماه آینده به پایان می‌رسد.

فارس

پربیننده ترین خبرها