موضع مسئول اماراتی درباره روابط ایران و عربستان در گفتگو با العالم

موضع مسئول اماراتی درباره روابط ایران و عربستان در گفتگو با العالم
پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 20:19

مشاور دیوان ریاست امارات در امور مذهبی و قضایی گفت: احیای روابط ایران و عربستان گامی در مسیر درست است؛ بنابراین باید در تمام ابعاد از آن حمایت شود.

العالم – ایران

علی الهاشمی در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه «ضیف و حوار» گفت: از تمام طرف‌هایی که در اتخاذ این گام سهیم بودند اعم از ملت‌ها و رهبران، تشکر و قدردانی می کنم.

الهاشمی ادامه داد: همگرایی کشورهای اسلامی از جمله ایران و عربستان منجر به توقف ریخته شدن خون مسلمانان و جلوگیری از تجاوز علیه مسلمانان می‌شود؛ لذا می بایست از این همگرایی در همه ابعاد حمایت شود.

وی درباره سی و هفتمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: وحدت بین مسلمانان درخواستی مشروع و اسلامی است که باید محقق شود، چرا که انسان‌ها برادرند و پیام دین مبین اسلام برای جهانیان، پیام صلح و رحمت است.

تلاش‌های گسترده ایران برای برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی

به گفته الهاشمی، جمهوری اسلامی ایران کارهای خوب و تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است که هیچ کشوری نمی تواند انجام دهد و این نشان می دهد که خداوند متعال ایران را برای انجام این کار مطلوب آماده کرده است.

مشاور امور مذهبی و قضایی در دیوان ریاست امارات خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و استکبارگر در اولین قدم به آفریقا حمله کردند اما با اکتشاف نفت در منطقه خلیج فارس برای تامین منافع خود به این منطقه آمدند؛ اما کشورهای اسلامی و عربی در برابر استعمار و ظلم و تجاوز ایستادگی می کنند.

بی حرمتی به قرآن کریم نشانه بی‌تمدنی است

وی درباره بی حرمتی به قرآن کریم و توهین به مقدسات اسلامی گفت که کشورهای اسلامی این اقدام را تقبیح کردند چرا که نشانه بی تمدنی بوده و اقدامی شیطانی، جنجال آفرین و غیرقابل قبول است.

پربیننده ترین خبرها