وضعیت کنونی قدس اشغالی از زبان خبرنگار العالم

وضعیت کنونی قدس اشغالی از زبان خبرنگار العالم
يکشنبه 16 مهر 1402 - 10:49

خبرنگارالعالم در قدس اشغالی تاکید کرد رژیم اشغالگر اسرائیل در حال منزوی کردن مناطق  و جداسازی آنها از یکدیگر در قدس اشغالی و تشدید حضور خود در مجاورت و داخل شهر قدیم برای ممانعت از حرکت فلسطینیان در میان انتظار و ترس و وحشت است. این در حالی است که درگیری هایی میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر همچنان ادامه دارد.

العالم - فلسطین

خبرنگار العالم گفت: اهالی بیت المقدس بلافاصله پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی برای اعلام حمایت از رزمندگان فلسطینی به خیابان ها آمدند و برای شادی این عملیات شیرینی توزیع کردند.

وی درباره کرانه باختری گفت: اشغالگران با ایجاد ایست های بازرسی به منظور جلوگیری از امتداد درگیری های بیت المقدس به آن راههای مناطق خود را قطع کرده و پس از اصابت دو موشک از لبنان ، جنوب این کشور را با توپخانه سنگین هدف قرار داده و اوضاع را تحت نظر دارند.

وی افزود: نشست کابینه تندرو رژیم اشغالگر برای ساعات طولانی ادامه یافت، اما بدون تصمیم گیری روشن به پایان رسید.

وی همچنین تاکید کرد بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل خواستار تشکیل یک دولت اضطراری برای پیوستن همه گروه‌ها به منظور کنترل اوضاع امنیتی شده است.

وی خاطرنشان کرد نسبت به کابینه نتانیاهو و شکست اطلاعاتی آن بی‌اعتماد است. این همان چیزی است که منجر به کشاندن آن به دادگاه برای محاکمه می شود. به همین دلیل نتانیاهو تلاش می کند نوار غزه را بی رویه بمباران کند، و هر کاری می کند تا حکومت خود را بازگرداند، در غیر این صورت جایگاه خود را در داخل از دست خواهد داد.

وی افزود: این کابینه هیچگاه پس از نبرد اقصی به شرایط پیشین خود بازنخواهد گشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها