آمریکا: هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن ایران در عملیات حماس نیست

آمریکا: هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن ایران در عملیات حماس نیست
يکشنبه 16 مهر 1402 - 10:44

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که تاکنون نشانه‌ای مبنی بر دخالت ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی (که نامی از او منتشر نشده است) گفت، هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن ایران در حمله حماس به اسرائیل وجود ندارد، اما قول داد که آن را بررسی کند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که مقامات آمریکایی و اسرائیلی در پی این حمله در حال هماهنگی در مورد نیازهای نظامی اسرائیل هستند که انتظار می‌رود به زودی تصمیم گیری شود.

جمهوری خواهانی که به دنبال برکناری بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند، به سرعت از نحوه مدیریت او در این وضعیت انتقاد کردند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که برای حزب خود نامزد می‌شود، مدعی شد: «ایران به تامین مالی این جنگ علیه اسرائیل کمک کرده و سیاست‌های جو بایدن است که در مورد ایران به پر کردن خزانه آن‌ها کمک کرده است. اسرائیل اکنون هزینه این سیاست‌ها را می‌پردازد.»

به نظر می‌رسد دیسانتیس به توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا اشاره می‌کند که طبق آن 6 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران به قطر منتقل شد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به این ادعاها گفت که اکنون زمان انتشار اطلاعات نادرست نیست.

وی با رد این ادعاها گفت: «حتی یک سنت از این بودجه (دارایی‌های ایران) هزینه نشده است و وقتی هزینه شود، فقط می‌توان آن را برای چیزهایی مانند غذا و دارو هزینه کرد.»

برخی مقامات آمریکا این ادعاها را که ایران پشت حملات نیروهای فلسطینی است در حالی مطرح می‌کنند که عملا مقامات کشورهای غربی از تل آویو حمایت کرده و در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

بایدن روز شنبه در پی عملیات گسترده جنبش مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو و از جنایت‌های این رژیم حمایت کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که بایدن بر حمایت کامل از اسرائیل برای دفاع از خودش تاکید کرد درحالیکه تل آویو نزدیک به 200 فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز با حمایت همه جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هر آنچه را اسرائیل برای دفاع از خود! نیاز داشته باشد، تامین خواهیم کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در واکنش به عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین در صفحه شخصی خود نوشت: من با رئیس هرتزوگ و نخست وزیر نتانیاهو صحبت کرده‌ام. حملاتی که از غزه به اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، نظامیان و مردم آن انجام شد را محکوم می‌کنم.

وی بدون اشاره به حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان مظلوم فلسطینی و اشغالگری این رژیم گفت: فرانسه در کنار اسرائیل و اسرائیلی‌ها می‌ایستد و به امنیت و حق آنها برای دفاع از خود متعهد است.

در نتیجه حملات نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی (عملیات طوفان الاقصی) تاکنون بیش از 350 اسرائیلی کشته و بالغ بر 1600 تن دیگر زخمی شده‌اند. ده‌ها تن از اسرائیلی‌ها نیز در این عملیات اسیر شده‌اند.

در حالی‌که آمار اعلام شده اسرای صهیونیست حدود صد نفر اعلام شده اما روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کرد که گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد 750 اسرائیلی مفقود شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها