خبرنگار هاآرتص: اسرائیلی‌ها احساس حقارت می‌کنند

خبرنگار هاآرتص: اسرائیلی‌ها احساس حقارت می‌کنند
يکشنبه 16 مهر 1402 - 14:22

«گیدئون لوی» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یک مصاحبه درباره عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد: «اسرائیلی‌ها احساس حقارت می‌کنند».

العالم - فلسطین اشغالی

در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه (امروز) از افزایش تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۳۵۰ کشته خبر دادند، خبرنگار روزنامه «هاآرتص» از تحقیر شدن اسرائیلی‌ها سخن گفته است.

«گیدئون لوی» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مصاحبه با شبکه «الجزیره» درباره وضعیت جاری در نتیجه عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که ساکنان فلسطین اشغالی احساس حقارت می‌کنند.

به گفته این روزنامه‌نگار ساکن فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها از حمله حماس احساس حقارت دارند و هنوز آنچه که اتفاق افتاده و ارتش آنها متوجه اوضاع نشده را هضم نکرده‌اند.

گیدئون لوی به شبکه الجزیره گفت: «اولا، یک تکبر سنتی در اسرائیل وجود دارد که ما قوی‌ترین ارتش و قوی‌ترین فناوری نظامی را داریم. در ثانی، دولت نیروهای خود را در کرانه باختری گسترش داد و جبهه جنوبی (نوار غزه) را رها کرد. بنابراین ترکیبی از تکبر و تغییر اولویت‌ها ما را به این وضعیت بی سابقه رساند».

به گفته این روزنامه‌نگار صهیونیست، «سال‌ها طول می‌کشد تا اسرائیلی‌ها این شوک و ضربه روحی را هضم کنند. اما باید وضعیت تغییر کند تا اسرائیلی‌ها متوجه شوند که تاکنون برداشت ما از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغال شده و غزه چگونه بوده است. ما باید بدانیم که آنها (فلسطینیان) نیز انسان هستند و همچنین می‌توانند توانایی‌های نظامی خود را نشان دهند».

اظهارنظر این روزنامه نگار صهیونیست در شرایطی مطرح شده که به گفته ارتش اینت رژیم، در عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها حداقل ۳۵۰ نفر کشته و بیش از ۱۸۰۰ صهیونیست زخمی شدند.

پیشتر، روزنامه عبری هاآرتص در سرمقاله خود نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، «مسئول بلایی است که بر سر اسرائیل آمد».

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در سرمقاله روز یکشنبه (امروز) افزود، نتانیاهو سعی خواهد کرد از مسئولیت خود فرار کند و فرماندهان ارتش، نیروهای امنیتی و شاباک رژیم صهیونیستی را مقصر جلوه دهد.

پربیننده ترین خبرها