گفتگوی تلفنی السیسی با پادشاه اردن درباره اوضاع فلسطین اشغالی

گفتگوی تلفنی السیسی با پادشاه اردن درباره اوضاع فلسطین اشغالی
يکشنبه 16 مهر 1402 - 21:05

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور در یک تماس تلفنی با عبدالله دوم پادشاه اردن درباره اوضاع در فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرد.

العالم - مصر

به گزارش سمانیوز، احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در این باره اعلام کرد رهبران دو کشور در این دیدار درباره آخرین تحولات و جنگ کنونی در سرزمین های اشغالی گفتگو و تبادل نظر کرده و بر اولویت بودن افزایش تلاش های منطقه ای و بین المللی برای خویشتنداری و متوقف کردن تنش و خشونت در راستای جلوگیری از خونریزی و تشدید وخامت اوضاع تأکید کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر همچنین گفت: طرفین بر ادامه و افزایش مشاوره و هماهنگی بین مصر و اردن با هدف تقویت تلاش ها در راستای برقراری آرامش و دستیابی به پیشرفت در روند فراگیر و عادلانه سازش برای قضیه فلسطین براساس راه حل برپایی دو کشور و همچنین اصول و نهادهای مشروع بین المللی ذیربط در راستای "تضمین برقراری صلح و ثبات در منطقه" تأکید کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

این عملیات در حالی وارد دومین روز خود شده که نیروهای دیگر گروه های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته اند و بنابر اعلام منابع رسمی تا ساعاتی قبل، شمار صهیونیست های به هلاکت رسیده، طی دو روز درگیری به ۶۰۰نفر رسیده است.

در همین حال، منابع فلسطینی شمار شهدای فلسطینی را تاکنون ۵۷۲ نفر اعلام کرده و به نقل از وزارت بهداشت غزه افزودند که شمار مجروحان نیز از ۱۹۹۰ نفر عبور کرده است.

پربیننده ترین خبرها