روزنامه صهیونیستی: در این جنگ به شدت تحقیر شده‌ایم

روزنامه صهیونیستی: در این جنگ به شدت تحقیر شده‌ایم
يکشنبه 16 مهر 1402 - 21:28

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با اذعان به تحقیر مفتضحانه ارتش رژیم اشغالگر قدس در جنگ کنونی، تأکید کرد که پیروزی حماس، به معنای شکست توافق عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از 600 اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز یکشنبه با اذعان به شکست مفتضاحانه رژیم اشغالگر قدس در این عملیات، گزارش داد، سه و نیم میلیارد شکِل (هر دلار معادل سه شکل) هزینه احداث دیوار حائل با غزه بود، ولی در روز نخست این جنگ، فرو ریخت و به یک دبوار کاغذی تبدیل شد.

به گزارش این روزنامه، میلیونها اسرائیلی غافلگیر شده و از این جنگ که هیچ کس آمادگی آن را نداشت، به شدت ترسیده‌اند. این جنگ، «توهین و تحقیر بزرگی است که ارتش اسرائیل نظیر آن را طی سالهای گذشته مشاهده نکرده بود. نخستین تحقیر، اطلاعاتی بود. توهین بعدی، عبور آسان نیروی حماس از دیوار حائل بود. توهین سوم، بازگشت آسان به غزه به همراه دهها اسیر [اسرائیلی] بود. توهین چهارم هم تأخیر اسرائیل در پاسخ به این نفوذ بود.

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی «در جنگ سال 1973 با ارتشهای عربی روبرو بود، نه یک گروه. ما احساس می‌کنیم که در اسرائیلی زندگی نمی‌کنیم که به آن افتخار می‌کردیم، بلکه در سومالی هستیم.

یدیعوت ضمن ابراز ترس و نگرانی از وجود شمار زیادی از اسرای اسرائیلی در دست حماس، در ادامه نوشت، گزینه مذاکرات، مطرح است، ولی بنیامین نتانیاهو در معامله تبادل گلعاد شالیت، هزار و 27 نفر از اسرای حماس را در قبال آزادی وی آزاد کرد. ولی سؤال این است که حماس این بار برای آزادی دهها اسیر اسرائیلی، تقاضای آزادی چند اسیر را خواهد داشت؟.

این روزنامه با اشاره به اینکه پیروزی حماس در این جنگ، خبر بدی برای توافق عادی‌سازی روابط ریاض-‌تل‌آویو به شمار می‌رود، در پایان تأکید کرد، اگر صدها کشته در غزه، این توافق را از بین نبرد، ولی باعث خواهد شد که به محاق برود.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که ۲۰ شهرک مسکونی نزدیک مرز غزه در حال تخلیه است.

از شهرک نشینان ساکن این مناطق خواسته شده است که خانه‌های خود را به دلیل حملات کنونی نیروهای حماس و واکنش نیروهای نظامی این رژیم به حملات حماس تخلیه کنند.

رسانه‌های صهیونیستی -تا لحظه انتشار این گزارش- خبر داده‌اند که طی عملیات نیروهای حماس دست‌کم ۶۰۰ صهیونیست در حمله رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیده‌اند و شمار مجروحان به ۱۸۶۴ نفر رسیده است.

به گزارش فارس، نیروهای مقاومت همچنین ده‌ها صهیونیست را اسیر گرفته‌اند که «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ساعات آینده آمار دقیق آن‌ها را اعلام خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها