چین حاضر به تروریستی خواندن حملات حماس نشد

چین حاضر به تروریستی خواندن حملات حماس نشد
دوشنبه 17 مهر 1402 - 16:23

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین حملات حماس علیه اسرائیل را "اقدام تروریستی" می داند، از ارائه پاسخ مثبت به این سوال خودداری کرد و در جواب به این سوال هدفمند، مواضع قبلی پکن در قبال درگیری های جاری میان گروه های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی را تکرار کرد.

العالم - آسیا

خانم «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:کشورش از تشدید این درگیری ها و کشته شدن غیرنظامیان عمیقا نگران است.

وی گفت: ما خواستار تحقق پایان درگیری و آتش بس میان دو طرف هستیم و همچنین خواستار ایفای نقش جامعه جهانی برای بازگرداندن صلح و آرام شدن وضیعت فعلی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین درباره ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به اسرائیل گفت: ما همیشه معتقدیم که گفت و گو و مذاکره بهتربن راه برای حل این موضوع است.

مائو نینگ تاکید کردکه پکن از همه طرف‌ها می‌خواهد از تشدید درگیری جلوگیری کنند.

این سخنگو در پاسخ به سوالی منبی بر تاثیر حملات اخیر حماس بر تلاش های چین برای ایجاد آشتی در خاورمیانه گفت: ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان(که به ابتکار چین انجام شد) به ما آموخت که هر تنش هر قدر که سخت و پیچیده باشد، از طریق احترام متقابل و گفت و گو می توان برای آن راه حل مرضی الطرفین یافت.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه هفته جاری عملیات همه جانبه و بی‌نظیر خود را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده؛ عملیاتی که تا این ساعت یک هزار کشته روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز دیروز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها