کنعانی: رژیم کودک کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب و موشک به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفت

کنعانی: رژیم کودک کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب و موشک به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفت
سه شنبه 18 مهر 1402 - 14:37

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در روز جهانی کودک، رژیم کودک کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب و موشک و آتش به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از عملیان طوفان الاقصی توسط شاخه نظامی حماس در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی اقدام به حمله به غزه کرد که این حملات همچنان ادامه دارد. همزمان با تداوم حملات این رژیم به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد که بر اثر این حملات حداقل 700 فلسطینی از جمله شمار زیادی زن و کودک به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزات نظامی مکرر خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون، هزاران کودک فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده ، علاوه بر آن صدها کودک نیز به دلیل بیماری و شرایط بد تحت محاصره جان خود را از دست دادند.

در همین خصوص ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۸ مهر ماه به مناسبت روز جهانی کودک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آینده روشن فلسطین به دست کودکان امروز و آینده سازان فردای این سرزمین رقم می‌خورد و این چیزی است که رژیم غاصب صهیونیستی همیشه از آن واهمه داشته است.

وی اضافه کرد: در روز جهانی کودک (۸ اکتبر) رژیم کودک کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب و موشک و آتش به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفته و در دو روز گذشته جان شیرین بیش از ۹۰ کودک بیگناه را گرفته است.

کنعانی خاطرنشان کرد: بر اساس کنوانسیون حقوق کودکان، همه کودکان بدون تبعیض حق حیات دارند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز ۱۱ مهر ماه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در سالگرد شهادت محمد الدوره کودک فلسطینی نوشت: ۲۳ سال از شهادت مظلومانه ⁧محمد الدره⁩ کودک بی‌گناه فلسطینی می‌گذرد و ۲۳ سال است که مادران فلسطینی هر شب داستان مقاومت او را در گوش فرزندانشان نجوا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ‏از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۰ کودک فلسطینی توسط رژیم آپارتاید و جعلی صهیونیستی به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: ‏کودک‌کشی شاخصه این رژیم است.

پربیننده ترین خبرها