گزارش العالم از علت اعلام نشدن آمار بروز قربانیان از سوی وزارت بهداشت فلسطین

چهارشنبه 19 مهر 1402 - 15:10

عدم به روز رسانی آمار قربانیان از طرف وزارت بهداشت فلسطین به این دلیل است که شمار آنان لحظه به لحظه افزایش می یابد.

العالم _ فلسطین

خبرنگار شبکه خبری العالم از مقابل مجتمع پزشکی الشفاء در نوار غزه گزارش داد که این منطقه شاهد جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است به گونه ای که تعداد شهدایی که اجساد آنها به بیمارستان الشفاء می رسد، لحظه به لحظه افزایش می یابد.

وی تاکید کرد که قطعی برق و اینترنت در غزه باعث شده که وزارت بهداشت فلسطین نتواند شمار قربانیان را به روز رسانی کند. طبق آخرین آمار شب گذشته، بیش از 850 شهيد و بیش از چهار هزار و 100 زخمی فلسطيني تا کنون به بیمارستان ها منتقل شده اند.

خبرنگار العالم افزود این آمار از آمار واقعی قربانیان بسیار فاصله دارد زیرا بسیاری از اجساد و زخمی ها همچنان زیر آوار هستند.

وی اظهار داشت: سازمان امداد و نجات در نوار غزه از نهادهای بین المللی درخواست کرده است تا تجهیزات لازم برای آواربرداری را به این منطقه ارسال کنند زیرا ساختمان های مسکونی بسیاری بر سر ساکنان آنها خراب شده اند.

به گفته خبرنگار العالم، نیروهای امدادی به دو دلیل قادر به امدادرسانی به مجروحان نیستند، یکی به علت کمبود امکانات و تجهیزات امدادرسانی و دوم به این علت که صهیونیست ها آنان را به طور مستقیم هدف قرار می دهند تا از کمک رسانی به مجروحان جلوگیری کنند.

خبرنگار العالم همچنین گفت: جنگنده های اشغالگر در بمباران منطقه الکرامه در شمال نوار غزه، از گاز فسفر سفید که طبق قوانین بین المللی ممنوع است، استفاده کرده اند.

پربیننده ترین خبرها