معاونت برون‌مرزی صداوسیما بمباران دفتر مشترک العالم و پرس تی‌وی را محکوم کرد

معاونت برون‌مرزی صداوسیما بمباران دفتر مشترک العالم و پرس تی‌وی را محکوم کرد
چهارشنبه 19 مهر 1402 - 22:43

در پی بمباران روز گذشته دفتر مشترک شبکه‌های العالم و پرس تی‌وی معاونت برون‌مرزی صداوسیما در غزه، این معاونت بیانیه‌ای صادر کرد.

العالم - ایران

معاونت برون‌مرزی صداوسیما به دنبال بمباران دفتر مشترک شبکه‌های العالم و پرس تی‌وی بیانیه‌ای صادر کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

نشانه‌های عجز و شکست دشمن صهیونیستی بار دیگر نمایان شد و تلاش پردامنه رژیم موقت اسرائیل برای حذف رسانه‌های حقیقت‌جو و مدافعِ مردم مظلوم سرزمینِ اشغال‌شده فلسطین، با هدف‌قرار‌دادن دفتر مشترک دو شبکه «العالم» و «پرس تی‌وی» در قلب زنده و تپنده مقاومت، نهادینه‌بودن تروریسم و هویت جنایتکارانه این رژیم را مهر تأییدی دوباره زد.

معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که پرچمداری رسانه‌های مقاومت را افتخاری بس بزرگ برای خود می‌داند، تردید ندارد که موج کشتار خبرنگاران و نیز بمباران دفتر دو شبکه مهم و خبری این معاونت، درراستای جنگ شناختی وسیعی است که رژیم صهیونیستی برای خاموش‌کردن صدای مظلومیت مردم غزه و صاحبان اصلی و واقعی اراضی اشغال‌شده در پیش گرفته است.

یقین داریم حاکمیت خونخوار و پلشت صهیونیستی درصدد است از این طریق مانع ارسال تصویر ایستادگی جوانان شجاع، غیور و مقتدر فلسطینی مقابل چند دهه اشغالگری، تخریب و غصب خانه‌ها و زمین‌ها، محبوس‌کردن و ترور رهبران و رزمندگان مقاومت و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی شود؛ ایستادگی و قیام بزرگی که با لطف و یاری خداوند، طومار اسرائیل را در هم خواهد پیچید و خط بطلانی خواهد شد بر سراب تداوم اشغال فلسطین.

ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای خبرنگار از آغاز مبارزه با صهیونیسم غارتگر تا شهدای اخیر خبرنگار در جریان پوشش ابعاد مختلف «طوفان الاقصی» و نیز محکومیت این اقدام سراسر توحش و مخالف قوانین بین‌المللی، به جامعه جهانی هشدار می‌دهیم رژیم سراپا مکر و دروغ اسرائیل، قصد دارد با اقدامات مذبوحانه کشتنِ خبرنگاران و بمباران دفتر رسانه‌ای شبکه‌های العالم و پرس تی‌وی و ایجاد جو تهدید و ارعاب و ترور علیه رسانه‌های حامی مقاومت، زمینه یک قتل‌عام هولناک را در سکوت رسانه‌های غربی همسوی خود و نیز غیبت رسانه‌های مقاومت فراهم کند.

ازاین‌رو با صدای بلند اعلام می‌کنیم برنیاوردن فریاد از سوی وجدان‌های آزاده، نهادهای بین‌المللی مسئول، داعیه‌داران حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و مدعیان حقوق بشر، نوعی مشارکت در نسل‌کشی مردم غزه خواهد بود.

همچنین به رژیم سرکوبگر اسرائیل اعلام می‌کنیم شبکه‌های العالم و پرس تی‌وی و دیگر رسانه‌های این معاونت، همچنان به رسالت رسانه‌ای خود ادامه خواهند داد و این‌دست تحرکات منفعلانه خللی در تصمیم ما برای انعکاس واقعیت‌های نبرد حق‌طلبانه رزمندگان فلسطین مقابل رژیم جعلی اسرائیل ایجاد نخواهد کرد.»

ایران پرس

پربیننده ترین خبرها