نقشه فلسطین؛ چگونه صهیونیست‌ها فلسطین را اشغال کردند؟! + تصاویر

نقشه فلسطین؛ چگونه صهیونیست‌ها فلسطین را اشغال کردند؟! + تصاویر
پنج‌شنبه 20 مهر 1402 - 10:00

نگاهی به نقشه فلسطین نشان می دهد، کمتر از 15 درصد از تمامی اراضی فلسطین در اختیار فلسطینی‌هاست.

العالم - فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی فلسطین روز شنبه (15 مهر 1402) عملیاتی بزرگ علیه اشغالگران صهیونیست آغاز کرد، عملیاتی که در آن 1200 نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی و ارتش این رژیم کشته شدند و ده‌ها نفر از آنها به اسارت حماس در آمدند (جزئیات بیشتر).

اشغالگران صهیونیست در پاسخ به این عملیات، حملات بی‌امان خود را به غزه آغاز کردند، در نتیجه این حملات نیز 1200 نفر از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند.

نگاهی به فلسطین

فلسطین کشوری در منتهی الیه غرب قاره آسیا و در شرق مدیترانه که از شرق به اردن، از غرب به دریای مدیترانه، از شمال و شمال شرقی به سوریه و لبنان و از جنوب به شبه جزیره مصر (سینا) و خلیج عقبه محدود می‌شود.

فلسطین علاوه بر جایگاه دینی که مهد انبیاء و ادیان آسمانی است، به دلیل قرار گرفتن در جنوب غرب آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اماکن و جایگاه‌های مقدّسی در فلسطین قرار دارد که می‌توان به مسجدالاقصی و مسجد الصّخره اشاره کرد.

اشغال فلسطین

در سال 1917 میلادی فلسطین توسط انگلیس اشغال شد و زمینه اشغال این سرزمین توسط صهیونیست‌ها را فراهم کرد. سرزمین فلسطین در سال 1948 میلادی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شد و این اشغال همچنان ادامه دارد و با جنایات متعددی روبرو شده است؛ جنایاتی که در آن رژیم صهیونیستی با زور و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطینی سعی کرد آنان را از وطن خود بیرون کند.

این فشارها برای بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین شان همچنان ادامه دارد و نگاهی به تاریخ و جنایاتی که این رژیم علیه نسل‌های مختلف مردم فلسطین انجام داده به خوبی نشان دهنده میزان مظلومیت مردم این آب و خاک است؛آنچه از فلسطین امروز در مجامع بین‌المللی یاد می شود سرزمین‌های کرانه باختری و غزه است.

در سال 1948 هنگامی که رهبران گروه‌های ترور در تل‌آویو، تأسیس رژیم صهیونیستی را اعلام کردند به دلیل تراکم جمعیت فلسطینی در دو منطقه کرانه باختری و نوار غزه، نتوانستند این دو منطقه را بخشی از رژیم جعلی خود قرار دهند لذا از آن زمان تاکنون آنها مترصد هر فرصتی بوده‌اند تا اشغال فلسطین را کامل کرده، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را نیز به سرزمین‌های اشغالی سال 1948، اضافه کنند.

اضافه کردن این مناطق به اشغال اولیه فلسطین، از سوی صهیونیست‌ها به اصطلاح، «الحاق» نامیده شده است.

نقشه فلسطین در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیاری بوده است.

نقشه فلسطین

مساحت غزه

نوار غزه (قطاع غزة) ناحیه‌ای است نوار گونه که در کنار دریای مدیترانه است، غزه در جنوب غربی مصر قرار دارد و در شمال آن سرزمین‌های اشغالی واقع است.

نوار غزه درازای 41 کیلومتر و پهنای 6 تا 12 کیلومتری و مساحتی برابر 360 کیلومتر مربع دارد؛ نوار غزه نامش را از شهر غزه که بزرگ‌ترین شهر در منطقه نوار غزه‌است، می‌گیرد. بخش‌هایی از همین سرزمین کوچک هم به عنوان منطقهٔ حائل میان غزه و سرزمین‌های اشغالی به‌شمار می‌آید و از این رو برای ساکنان فلسطین استفاده از آن نشدنی است.

نقشه غزه

وحشتناک‌ترین جنایات صهیونیست‌ها در تاریخ اشغال فلسطین

اغلب جنایات وحشیانه بخصوص در اوائل یورش صهیونیست‌ها به اراضی اشغالی با هدف بیرون کردن مردم از زادگاه‌شان انجام شده است که خط بطلانی بر روی ادعاهای کذایی خرید زمین از سوی صهیونیست‌ها و توجیهات بی ریشه و اساس غربی‌ها و غرب پرستان می‌کشد.

دایره این جنایت‌ها آنقدر وسیع و فاجعه بار و شنیع است که در هیچ کجای تاریخ نمی توان به این شدت با طول زمانی بیش از ۷۰ ساله نظیر آنرا سراغ گرفت که متاسفانه هنوز تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: قاتل خندان صهیونیست: کشته‌ها را نمی شمردم!

در ادامه بخشی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را طی یک جدول مشاهده می‌کنید. این موارد شامل بخشی از جنایات معروف این رژیم طی سال‌های اشغال فلسطین است و همه این جنایات را نمی تواند پوشش دهد. گستره این جنایات به کشورهای دیگر از جمله لبنان نیز تسری پیدا کرده است که از آن نیز به جهت اطناب سخن صرف نظر کردیم.

گالری

پربیننده ترین خبرها