سخنرانی مهم معاون رئیس حماس درباره جزئیات عملیات طوفان الاقصی/ ارتش شکست‌ناپذیر دشمن کمتر از 3 ساعت سقوط کرد!

سخنرانی مهم معاون رئیس حماس درباره جزئیات عملیات طوفان الاقصی/ ارتش شکست‌ناپذیر دشمن کمتر از 3 ساعت سقوط کرد!
پنج‌شنبه 20 مهر 1402 - 17:50

صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: ما در طول تاریخ با همه ادیان همزیستی داشته ایم. منطقه ما به جنگ های مذهبی معروف نبود، بلکه تمام ایدئولوژی های افراطی در غرب بوجود آمد.

العالم - فلسطین اشغالی

صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: غرب ما را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم می کند، اما نادیده می‌گیرد که جنگ علیه ما بر اساس هدف‌قرار دادن غیرنظامیان بوده است.

وی افزود: ما غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهیم و یورش به نوار غزه یک عملیات سازماندهی شده بود و فرماندهی قسام دستور حمله به «لشکر غزه» در ارتش اشغالگر را داده بود.

صالح العاروری خاطرنشان کرد: این لشکر مسئول تمام جنایات علیه مردم ماست. اما ما شگفت زده شدیم که این ارتش که ادعای شکست‌ناپذیری دارد، در کمتر از 3 ساعت، سریعتر از آنچه ما انتظار داشتیم، سقوط کرد.

وی افزود: 1200 مبارز قسام لشکر غزه را در عرض 3 ساعت تحت کنترل درآوردند، ما میجنگیم تا همه جهان به حق ما در زندگی کردن مانند دیگر ملتها اذعان کنند.

وی که با شبکه الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «اطلاعاتی داشتیم مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها در حال آماده شدن برای حمله به ما پس از اعیاد یهودی هستند. با حمله به نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت غزه، حمله‌ای پیش دستانه انجام دادیم و نیروهای دشمن بسیار زود از هم فروپاشیدند».

العاروی تصریح کرد، «ارتش اسرائیل حتی برای حمایت غیرنظامیان در شهرک‌های صهیونیستی نیز وارد عمل نشد، تعدادی از کشته‌های صهیونیست‌ها از غیر نظامیان در داخل شهرک‌های صهیونیست نشین در حملات ارتش صهیونیستی کشته شده‌اند»

صالح العاروی افزود: «این شهرک‌نشینان که تعدادی از آن‌ها مسلح بودند اقدام به تیراندازی به نیروهای قسام در جریان تصرف پایگاه‌های نظامی می‌کنند، به اسارت این نیروها در می‌آیند و در اماکنی در داخل خود شهرک‌ها نگهداری می‌شوند، اما قبل از انتقال به غزه در حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای اسیر کننده، کشته شدند».

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خاطرنشان کرد که چگونه ممکن است که یک سرباز، لباس نظامی اسرائیلی پوشیده باشد، اما بعد متوجه می‌شویم که تابعیت آمریکا یا فرانسه دارد؟

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: «برخی افراد عادی در غزه توانستند وارد شهرک‌های صهیونیستی شده و افرادی غیرنظامی را به اسارت بگیرند اما این هرگز نه جزو برنامه ما بوده و نه در مکتب ما جایی دارد».

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد، «دشمن صهیونیست زیرساخت‌های مقاومت را هدف قرار نداده، بلکه مناطق مسکونی را هدف قرار داده است».

نیروهای مقاومت حماس از صبح شنبه 15 مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) عملیات طوفان الاقصی را ضد رژیم صهیونیستی شروع کردند و علاوه بر حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی، به این مناطق هم نفوذ کردند و با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست درگیر شدند (جزئیات بیشتر).

این عملیات علاوه بر اینکه تلفات سنگین مادی و نظامی و جانی به صهیونیست‌ها وارد کرده همچنین آثار روحی و روانی آن تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مصداق‌های این لطمات روحی را اعلام وضعیت جنگی از سوی کابینه رژیم صهیونیستی پس از نیم‌قرن دانست.

منابع صهیونیستی نیز شمار تلفات اسراییلی ها در عملیات طوفان الاقصی را تا این ساعت یکهزار و 200 اسرائیلی اعلام کرده اند.

به دنبال تحمیل شکست سنگین و بی سابقه در پی عملیات گروه های مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی به سیاست مجازات دسته جمعی فلسطینیان غزه که در حقوق بین المللی جنایت جنگی محسوب می شود، روی آورده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی در حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی و بمباران های هدفمند به 1417 فلسطینی و تعداد مجروحان نیز به حدود 6268 نفر رسیده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

پربیننده ترین خبرها