سازشکاران فاجعه غزه را چگونه توجیه می کنند؟!

سازشکاران فاجعه غزه را چگونه توجیه می کنند؟!
يکشنبه 23 مهر 1402 - 13:58

از چندین دهه قبل عرب ها با آمریکا مثل یک میانجی قابل اعتماد و سالم بین خود و "اسرائیل" همکاری می کنند.

العالم - کشکول

از زمان توافق کمپ دیوید در سال 1978 عرب ها "اسرائیل" را به عنوان طرفی که می توان با آن به نتیجه و راه حلی میانه رویانه رسید، پذیرفته اند. در این بین، این دو نوع تعامل در محافل نخبگان عرب "به عنوان درایت و سیاست و واقع بینی و واقع نگری " و بهترین روش برای تحقق اهداف و منافع ملت فلسطین و عرب توصیف شده اند.

اما فراتر از نظریه پردازی نخبگان مدعی "عقلانیت و درایت"، حقایق در عالم واقع نشان می دهد تمام این نظریه پردازی‌هایی که در توجیه تکیه به آمریکا و اعتماد به رژیم صهیونیستی صورت گرفته، در واقع از بزرگترین اشتباهات عرب‌ها در تاریخ معاصر بوده و این اشتباهات، پیامدهای فاجعه باری برای فلسطینی ها و عرب ها داشته است.

نسل کشی امروز در غزه و کشتار زنان و کودکان و سالخوردگان و قطع آب و برق و غذا و دارو و سوخت به روی آنها برای کوچ اجباری آنها به مصر، تنها بخشی از پیامدهای این اعتماد است که خاطره فاجعه "نکبه" را برای همگان تداعی می کند؛ آنهم در شرایطی که غرب نه تنها فقط تماشا می‌کند بلکه در این فجایع دخالت هم می کند.

نکته عجیب و قابل توجه این است که برخی عرب ها بعد از اینهمه حقه بازی و دروغ آمریکا و رژیم صهونیستی، هنوز عبرت نگرفته اند و هنوز برخی از آنها برای بلینکن و اوستن و دیگر مقامات غرب، فرش قرمز پهن می کنند.

در حالی که صهیونیست ها خودشان در اعتراض به عملکردهای تروریست ترین و نژادپرست ترین و افراطی ترین کابینه این رژیم در تاریخ شوم آن، به خیابان ها ریخته و در حالی که وزرای همین کابینه فلسطینی‌ها و عرب‌ها را حیوان توصیف می‌کنند و فلسطینی‌ها را در خانه هایشان آتش می زنند و به مسجد الاقصی هتک حرمت می‌کنند و به پیامبر اسلام بی حرمتی می کنند، هنوز برخی عرب ها به دنبال سازش با این رژیم هستند و به خودشان زحمت نمی دهند که حتی جنایات این رژیم را محکوم کنند یا حداقل سفرای خود را و لو به طور موقت از این رژیم فرا بخوانند.

این روزها میلیون ها شهروند عرب این سوال را می پرسند که اکنون رژیم های سازشکار عرب چگونه مواضع خود را در قبال حمله به غزه توجیه می‌کنند؟ چگونه جلاد و قربانی را در کفه می گذارند؟ این رژیم ها چگونه این وضعیت نامعقول را توجیه می کنند و از دیگران انتظار دارند که توجیه های آنها را بپذیرند و با قاتلان زنان و کودکان غزه سازش کنند؟، چرا با اینکه اکثرشان نظام های ثروتمندی هستند به آمریکا "نه" نمی گویند؟ آیا این نوع موضع گیری از سر ترس یا همدستی با قاتل نیست؟.

ملت های عرب حق چنین سوال هایی را مطرح می‌کنند در حالی که غرب کاملا از رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینی‌ها حمایت می کند و پرونده مسأله فلسطین را برای همیشه بسته است و در این بین، برخی رژیم های عربی برای قاتلان، فرش قرمز پهن می کنند طوری که انگار موجودات فضایی غزه را به خاک و خون کشیده اند.

پربیننده ترین خبرها