نماینده ایران: پایانی برای جنایات جنگی آپارتاید اسرائیل دیده نمی‌شود

نماینده ایران: پایانی برای جنایات جنگی آپارتاید اسرائیل دیده نمی‌شود
چهارشنبه 26 مهر 1402 - 02:04

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه در یازدهمین روز از جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل اعلام کرد: هیچ پایانی برای جنایات جنگی آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینیان دیده نمی‌شود.

العالم - ایران

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: هیچ پایانی برای جنایات جنگی آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینیان دیده نمی‌شود. این رژیم تشنه به خون با حمله به بیمارستانی در نوار غزه، آن‌ را با خاک یکسان و زنان و کودکان را جزغاله کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: آپارتاید باید پایان یابد و به خاطر نسل‌کشی پاسخگو شود.

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود در روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این جنایت را محکوم آن را مصداق بارز نسل‌کشی خواند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشویتدپرس به نقل از مقام مسئولی در دولت فلسطین گزارش داد که رئیس تشکیلات خودگردان دیدار آتی خود با رئیس جمهور آمریکا در امان را در اعتراض به حملات رژیم اسرائیل به غزه لغو کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها