نشست چهارجانبه اردن لغو شد / حمله اردنی‌ها به سفارت رژیم صهیونیستی

نشست چهارجانبه اردن لغو شد / حمله اردنی‌ها به سفارت رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 26 مهر 1402 - 02:29

ایمن الصفدی وزیر امورخارجه اردن سه‌شنبه شب خبر داد که نشست چهارجانبه این کشور با رژیم صهیونیستی، آمریکا و مصر لغو شده است.

العالم - اردن

این نشست قرار بود روز چهارشنبه در امان برگزار شود.

الصفدی به شبکه الجزیره قطر گفت که تصمیم گرفتیم نشست چهارجانبه در امان را برگزار نکنیم، چرا که آمریکا قادر نخواهد بود تصمیمی برای توقف جنگ بگیرد.

وی افزود: این تصمیم با مشورت تشکیلات خودگردان فلسطین و مصر گرفته شده است.

الصفدی درخصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه نیز گفت حمله به بیمارستان جنایت جنگی است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد.

در همین حال منابع خبری سه‌شنبه شب اعلام کردند که ده ها نفر از معترضان خشمگین اردنی وارد سفارت رژیم صهیونیستی در امان شدند.

به دنبال تظاهرات اردنی‌ها در واکنش به نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی غزه، ارتش اردن تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان اتخاذ کرد.

از سوی دیگر خبرها از درگیری در مقابل سفارت آمریکا در لبنان خبر می‌دهند.

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد که تا این لحظه گزارش‌ها از شهادت بیش از ۵۰۰ تن حکایت دارد.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیگر نیز در واکنش به جنایت اسراییل که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافته و علیه اسراییل شعار سردادند و خشم خویش را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر نتانیاهو به نمایش گذاشتند.

پربیننده ترین خبرها