بمباران 4 هزار نفر از بیماران، کادر درمان و پناهندگان؛

گزارش العالم از فاجعه بیمارستان المعمدانی، کشتار جمعی و اجساد مثله شده

چهارشنبه 26 مهر 1402 - 09:53

انباشته شدن اجساد مثله شده و بدون سر، صحنه های دلخراشی است که پس از بمباران سه شنبه شب رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی شهره غزه دل هر انسانی را به درد می آورد.

العالم _ فلسطین

خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد: بیمارستان المعمدانی چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و هزاران آواره را که برای فرار از بمباران به این بیمارستان پناه آورده بودند، در خود جای داده بود.

بنابر این گزارش،‌ ارتش رژیم صهیونیستی با جنگنده اف 16 مردمی را که در وسط بیمارستان تجمع کرده بودند، هدف قرار داد. در این حمله 500 فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنان زنان و کودکانی بودند که به بیمارستان پناه آورده بودند.

به گزارش خبرنگار العالم،‌ منابع بیمارستانی اعلام کرده اند که شمار قربانیان بسیار بیشتر از 500 نفر است زیرا اعضای بدن کودکان و زنان بسیاری بر اثر جنایت وحشیانه اسرائیل روی زمین پخش شده که قابل شناسایی نیست.

خبرنگار تصریح کرد: این جنایت با محکومیت بین المللی و عربی مواجه شده هرچند در حد محکومیت و صدور بیانیه باقی مانده است و هیچ حرکت بین المللی در سطح سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای دفاع از غیرنظامیان در نوار غزه مشاهده نمی شود.

جنایات حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه در حالی ادامه دارد که تجهیزات پزشکی بیمارستان ها به پایان رسیده و نظام بهداشت و درمان در غزه فروپاشیده است. مقامات بهداشتی فلسطین هشدار داده اند که درصورت ادامه این وضعیت، بیمارستان ها ظرف 24 ساعت آینده به گورهای جمعی تبدیل خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها