بلینکن: هنوز از سرنوشت ۱۰ آمریکایی بی‌خبر هستیم

بلینکن: هنوز از سرنوشت ۱۰ آمریکایی بی‌خبر هستیم
شنبه 29 مهر 1402 - 01:48

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با استقبال از آزادی دو شهروند این کشور، گفت: ما خود را در آرامشی که خانواده‌ها، دوستان و عزیزان آنها احساس می‌کنند، شریک می‌دانیم اما هنوز از سرنوشت ۱۰ آمریکایی بی‌خبر هستیم.

العالم - آمریکا

به گزارش اِی‌بی‌سی نیوز، بلینکن در بیانیه‌ای با اعلام اینکه هنوز از سرنوشت ۱۰ آمریکایی در (رژیم) اسرائیل بی‌خبر هستیم، مدعی شد: می‌دانیم برخی از آنها به همراه حدود ۲۰۰ گروگان دیگر در نوار غزه در دست حماس هستند که تک تک آنها باید آزاد شوند.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: از اولین ساعات این بحران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده است که هر کار ممکن را برای آزادی تک تک گروگان‌ها انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: در سفرهای اخیر خود در منطقه، بر فوریت و اهمیت این امر برای ایالات متحده تاکید کردم و شرکای خود را تحت فشار قرار دادم تا هر کاری که می‌توانند برای کمک به ما به منظور آزادی این گروگان‌ها انجام دهند.

بلینکن با بیان اینکه وی نمی‌تواند جزئیات تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها را فاش کند، تاکید کرد: اقدامات زیادی برای آزادی تک تک آمریکایی‌ها انجام داده و هم‌زمان در تلاش هستیم تا با ایجاد یک گذرگاه امن، آمریکایی‌هایی که در نوار غزه گرفتار شده‌اند را از آنجا خارج کنیم.

ابو عبیده سخنگوی نظامی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس جمعه شب اعلام کرد که در پی تلاش‌های قطر و در راستای انگیزه‌های بشردوستانه ۲ اسیر آمریکایی (مادر و دختر) را آزاد کردیم.

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد که با این اقدام می‌خواهیم به مردم آمریکا و جهان ثابت کنیم که ادعاهای بایدن رئیس جمهور آمریکا و دولت فاشیستی آن دروغین بوده و بی اساس است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها