هشدار دبیرکل اتحادیه عرب درباره منجر شدن تجاوزگری اسرائیل به جنگ منطقه‌ای

هشدار دبیرکل اتحادیه عرب درباره منجر شدن تجاوزگری اسرائیل به جنگ منطقه‌ای
شنبه 29 مهر 1402 - 18:01

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در جریان نشست صلح قاهره با محوریت تحولات فلسطین تاکید کرد: تجاوز جنون آمیز اسرائیل به فلسطین ممکن است منجر به یک جنگ منطقه‌ای شود که همه هزینه آن را متحمل خواهند شد.

العالم - مصر

احمد ابوالغیط در این باره اظهار داشت: باید در دو مسیر موازی کار و تلاش صورت بگیرد؛ مسیر نخست دستیابی به آتش بس فوری و پایان دادن به بمباران وحشیانه اسرائیل علیه مردم غیرنظامی نوار غزه بوده و مسیر دوم باز کردن یک گذرگاه امن برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به اهالی نوار غزه و در عین حال تضمین تداوم تامین غذا، دارو، آب و انرژی برای آنها است. این بالاترین اولویت است و ادامه وضعیت فعلی در چارچوب نقض آشکار و صریح قوانین انسانی بین‌المللی توسط اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر، قرار می‌گیرد.

وی افزود: اتحادیه عرب همه انواع حملات و خشونت علیه غیرنظامیان را بدون تبعیض رد می‌کند.

وی تاکید کرد که قدرت‌های بزرگ بین‌المللی باید فوراً بر سر یک چشم انداز روشن و مشخص برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع به توافق برسند که شرایط زندگی در صلح و امنیت را برای فلسطینی‌ها فراهم کند.

سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین که ساعاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، «شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی، «عبدالفتاح السیسی» و «سیریل رامافوسا» روسای جمهور مصر و آفریقای جنوبی، «عبدالله دوم‌» شاه اردن و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی و بر رفع محاصره غزه و توقف قتل غیر نظامیان تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها