ویدئوگرافی | تداوم حملات بی‌امان اشغالگران به پناهگاه‌ها و قتل‌عام کودکان غزه

يکشنبه 30 مهر 1402 - 15:08

کشتار مردم غزه همچنان ادامه دارد و شمار  شهدا به 5 هزار نفر نزدیک و شمار زخمی ها نیز از 15000 نفر فراتر رفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

تمامی مناطق نوار غزه، هدف حملات اشغالگران است به گونه ای که اسرائیل در سراسر نوار غزه کشتار می‌کند زیرا هدف‌گیری‌های غیرمتمرکز و متمرکز مناطق مختلف، تردد را بسیار خطرناک کرده است.

در مقابل، رژیم اشغالگر از ساکنان شمال نوار غزه می‌خواهد که به سمت جنوب مهاجرت کنند و در عین حال کشتارهای وحشیانه ای را در مناطقی که خواستار انتقال به آن هستند را انجام می دهد.

با ادامه بمباران و ویرانی کل محله‌ها، 600هزار فلسطینی به مدارس انروا پناه بردند در حالی که سایر آواره ها که شمار آنها یک میلیون و 100هزار نفر تخمین زده می شود نزد بستگان خود رفته یا به بیمارستان ها پناه بردند.

همان مناطقی که شاهد بمب گذاری و جنایات نسل کشی است و شاید کشتار بیمارستان المعمدانی نمونه ای باشد که همه دنیا شاهد آن بود.

درخواست برای اخراج فلسطینیان از شمال نوار غزه به جنوب آن، راه را برای اجرایی شدن برنامه های اسرائیل برای خالی کردن غزه باز می کند؛ طرحی که مردم غزه آن را همدستی حتی نهادهای سازمان ملل برای اجرای آن می دانند.

زیرا انروا که قرار بود چتر حمایتی آوارگان فلسطینی باشد، نیروهای خود را از پنج مدرسه خود در شهر غزه که ده ها هزار آواره را در خود جای داده، خارج کرده است.

در نوار غزه، آنروا ناگهان از آنها خواست تا مدارس را تخلیه کنند و کمک رسانی و دادن غذا به آوارگان آنجا را متوقف کرد، درخواستی که آوارگان آن را رد کردند، به خصوص که آنروا حتی به خود زحمت نداد تا آنها را به مراکز امن منتقل کند.

آنروا همچنین صحنه نکبه را بار دیگر با ساختن اردوگاهی در خان‌یونس در جنوب نوار غزه تکرار کرد تا فرضیه کوچاندن مردم غزه از شمال نوار غزه به جنوب آن را تقویت کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها