بیانیه شش کشور غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی

بیانیه شش کشور غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی
دوشنبه 1 آبان 1402 - 10:03

رهبران شش کشور آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید کردند.

العالم - اروپا

آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک حمایت کامل خود را از اسرائیل و حق دفاع از خود مجدا اعلام کردند.

سران این شش کشور غربی بدون اشاره به جنایات این رژیم علیه زنان و کودکان غزه گفته اند: ما حمایت خود را از اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود اعلام می کنیم.

در بیانیه سران این شش کشور غربی بر تعهد آنها در زمینه حمایت از شهروندان خود و خروج کسانی که مایل به ترک غزه هستند تاکید شده است.

درحالیکه رژیم صهیونیستی هر دقیقه درحال نقض تمامی قوانین حقوق بشری و حتی قوانین جنگی است، رهبران آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا در بیانیه خود بدون اسم بردن از هیچ طرفی خواستار پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز خطاب به شهروندان خود در لبنان گفته، شهروندان آمریکایی که مایل به ترک لبنان هستند همین الان باید اقدام کنند چرا که وضعیت امنیتی غیرقابل پیش بینی است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین،‌ این هفتمین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی است.

به گزارش ایرنا،‌رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این مکالمه در سایه فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی برای تاخیر عملیات زمینی به دلیل موضوع گروگان‌ها صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها