بورل: باید به‌دنبال راهکار سیاسی برای غزه باشیم

بورل: باید به‌دنبال راهکار سیاسی برای غزه باشیم
دوشنبه 1 آبان 1402 - 12:59

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نشست امروز وزرای خارجه این اتحادیه درباره وضعیت غزه و اولویت‌های خود برای ارائه کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

العالم - اروپا

در بحبوحه افزایش کمک‌های غرب به رژیم موقت صهیونیستی و حمایت‌ها از حملات جنایتکارانه این رژیم به نوار غزه، اتحادیه اروپا از لزوم دستیابی به راهکار سیاسی صحبت کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که او هم مانند دیگران سران غربی از حملات رژیم تروریست صهیونیستی به فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، امروز (دوشنبه) گفت: «باید به دنبال راهکار سیاسی باشیم اما اولیت کمک کردن به غزه است».

بورل پیش از ورود به نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا توضیح داد: «[در این نشست] درباره وضعیت غزه و اولویت‌های خود برای ارائه کمک‌های بشردوستانه بحث خواهیم کرد».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی با بیان اینکه سوخت و تدارکات مورد نیاز برای فعالیت بیمارستان‌ها باید به نوار غزه وارد شود، افزود: «ما باید به فکر فلسطینی های بی گناهی باشیم که به خاطر قربانی بودن کشته می‌شوند».

به گزارش فارس، بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به نزدیک ۵ هزار شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح رسیده است.

پربیننده ترین خبرها