لاوروف: آمریکا با ارسال تسلیحات به خاورمیانه باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود

لاوروف: آمریکا با ارسال تسلیحات به خاورمیانه باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود
دوشنبه 1 آبان 1402 - 21:43

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در تهران در کنفرانس خبری هشدار داد که اقدام آمریکا در ارسال تسلیحات به منطقه باعث تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

العالم - ایران

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که اقدام آمریکا در ارسال تسلیحات به خاورمیانه، باعث تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

وی که در تهران و در کنفرانس خبری پس از نشست 3+3 صحبت می‌کرد، افزود: «هر چه اقداماتی نظیر اعزام ناوگان آمریکایی به منطقه درگیری در خاورمیانه بیشتر باشد، احتمال گسترش درگیری بیشتر می‌شود».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «توافقنامه جامع مشارکت راهبردی میان روسیه و ایران تقریبا 85 درصد تکمیل شده است».

لاوروف گفت که برخی مسائل خاص وجود دارد که فعالانه در حال مذاکره درباره آنها هستیم و آماده سازی توافق بزرگ جدید در مرحله پیشرفته قرار دارد که 85 درصد آن پیشتر مورد توافق قرار گرفته است.

نخستین نشست وزرای خارجه فرمت منطقه‌ای ۳+۳ امروز (دوشنبه) اول آبان ماه در تهران و با حضور وزاری خارجه ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی حسین امیرعبداللهیان برگزار شد.

وزرای خارجه پنج کشور در این بیانیه از روندهای جاری عادی‌سازی و توسعه مناسبات بین کلیه کشورهای منطقه استقبال کردند.

حاضران در نشست تهران ضمن ارزیابی برگزاری منظم نشست‌های سازوکار منطقه‌ای ۳+۳ در گسترش و تقویت فضای اعتماد و همکاری در منطقه، توافق کردند تا نشست بعدی در جمهوری ترکیه در تاریخی که از طریق مجاری دیپلماتیک هماهنگ خواهد شد، برگزار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها