چرا دولت‌های اروپایی از اسراییل حمایت می کنند؟ + فیلم

سه شنبه 2 آبان 1402 - 22:10

هفنه گذشته در آمستردام پایتخت هلند تظاهرات عظیمی در حمایت از فلسطین با مشارکت شهروندانی از کشورهای مختلف اروپایی برگزار شد .

العالم ـ اروپا

بسیاری از این تظاهرکنندگان عرب و یا مسلمان نبودند اما برای اعلام حمایت از مردم بی دفاع غزه به خیابانها آمده بودند.

سخنان تظاهرکنندگان اروپایی درباره علت شرکت در این تظاهرات و علت حمایت سران کشورهایشان از رژیم صهیونیستی بسیار قابل توجه بود.

جولز شهروند هلند گفت: نخست وزیر هلند متاسفانه گمان میکند حمایت از اسراییل به نفع هلند است. حمایت بی قید و شرط مارک روته از اسراییل برای آن است تا همچنان خاورمیانه را تحت کنترل داشته باشند؛ فلسطین مستعمره انگلستان بود، اتفاقاتی که اینجا برای یهودیان افتاد بسیار هولناک بود با اینحال اینجا در اروپا کسی یهودیان رو دوست نداشت از این رو تصمیم گرفتند آنها را به فلسطین ارسال کنند. آنها به دیدگاه عربها و فلسطینیان در این خصوص توجهی نکردند.

آنا شهروند از دانمارک گفت: این درد و رنج از چندین دهه تاکنون ادامه دارد و نباید بیشتر از این ادامه یابد. من احترامی برای نخست وزیر دانمارک قائل نیستم. او ما را ناامید کرد زیرا او از اسراییل حمایت میکند . همه سران جهان ملتهایشان را ناامید کردند.

رزا شهروند ایتالیا گفت: همه دولتهای اروپایی منافق و دورو هستند. آنها حوادث را به طور کامل بیان نمیکنند. آنها اتفاقات تاریخی که باعث وقوع حوادث امروزی شده است را بیان نمیکنند. آنها فقط از یک طرف حمایت میکنند. حتی رسانه ها اینجا فقط یک بخش از داستان را روایت میکنند و هیچ سخنی در حمایت از فلسطین و یا در مورد اشغالگری و نظام آپارتاید نمی گویند..

یک تظاهرکننده هلندی گفت: اسرائیل در بخش تسلیحات نقش عمده ای دارد همچنین اسرائیل در ارائه اطلاعات امنیتی در مورد خاورمیانه به دولتهای اروپایی نقش گسترده ای دارد. این روابط مانع از آن میشود که این دولتها به اقدامات اسرائیل اعتراض کنند.

ساندر از هلند گفت: من از شهر خودم به آمستردام امدم و در این تظاهرات شرکت کردم چون دولتم از اسراییل حمایت میکند و ما میخواهیم این حمایت متوقف شود. به مارک روته میگویم حقوق فلسطینیان را به رسمیت بشناس و از اسراییل حمایت نکن. دولت هلند از سالها تاکنون از اسراییل حمایت میکند در صورتی که اسرائیل مرتکب جنایت میشود. با اینکه فلسطینیان ساکنان اصلی هستند ولی از سرزمینشان اخراج میشوند....

تظاهرکننده فرانسوی گفت: ما اینجا هستم تا مخالفت خود را با نسل کشی و اشغالگری اعلام کنیم و میخواهیم از فلسطین حمایت کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها