مسکو: همکاری نظامی-فنی با ایران را تقویت می‌کنیم

مسکو: همکاری نظامی-فنی با ایران را تقویت می‌کنیم
پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 03:36

معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه ضمن اشاره به انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، گفت که همکاری‌های نظامی-فنی روسیه با ایران توسعه پیدا خواهند کرد.

العالم - اروپا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو تمام همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای منفعت متقابل تقویت خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ریابکوف در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، گفت که همکاری‌های نظامی-فنی روسیه با ایران هم توسعه پیدا خواهند کرد.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما همکاری خود را بر مبنای سود متقابل توسعه خواهیم داد، همانطور که این کار را تاکنون با رعایت کامل تعهدات بین‌المللی و رژیم‌های موجود در این زمینه انجام داده‌ایم. اکنون پس از انقضای برخی مفاد محدودکننده قطعنامه ۲۲۳۱، چنین رژیم‌های محدودکننده‌ای کمتر شده‌اند. طبیعتا ما این استفاده را خواهیم برد و کسی نباید تعجب کند».

این دیپلمات روس همچنین افزود: «در اینجا ما کاملاً در چارچوب قانونی هستیم و هرگونه تلاش سیاسی برای مداخله در این امر و جلوگیری از آن از جمله از طریق رژیم‌های تحریمی یکجانبه غیرقانونی را پیش‌بینی می‌کنیم، اما به دنبال راه‌هایی برای محافظت از خود در برابر چنین تأثیرات مضر منفی خواهیم بود».

پیش از این، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که در واکنش به انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران، ۱۱ شخص، ۸ نهاد و ۱ شناور را در کشورهای ایران، چین، ونزوئلا و هنگ‌کنگ تحریم کرده که در کمک به پیشرفت برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران دخیل بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها