مقتدی صدر خواستار بسته شدن سفارت آمریکا در عراق شد

مقتدی صدر خواستار بسته شدن سفارت آمریکا در عراق شد
جمعه 5 آبان 1402 - 18:24

رهبر جریان صدر در عراق با انتشار مطلبی، از دولت و پارلمان این کشور خواست تا با بسته شدن سفارت واشنگتن در بغداد، به دلیل حمایت نامحدود آمریکا از جنایات تروریستی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه موافقت کنند.

العالم - عراق

«سید مقتدی الصدر»، رهبر جریان صدر، امروز جمعه (۲۷ اکتبر) از دولت و پارلمان عراق خواست تا با بستن سفارت آمریکا در بغداد به دلیل حمایت بی حد و حصر واشنگتن از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه موافقت کنند.

طبق گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، الصدر با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی (X) نوشت: از موضعی در حمایت از مظلومان شرق و غرب زمین، از دولت و همه جناح‌های سیاسی حاضر در مجلس عراق می‌خواهم برای اولین بار، به خاطر منافع عمومی و نه خصوصی، به تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد به دلیل حمایت نامحدود آمریکا از جنایت صهیونیست‌های تروریست علیه غزه رای بدهند.

وی با بیان اینکه بستن سفارت با تعهد نسبت به حفاظت از پرسنل دیپلماتیک و عدم حمله به آنان انجام خواهد شد، افزود: «منتظر پاسخ و اقدام دولت در این خصوص هستیم».

الصدر ادامه داد: در صورت عدم پاسخگویی دولت و مجلس، موضع دیگری خواهیم داشت که متعاقباً اعلام می‌شود؛ در این زمان همه باید متعهد به تمکین از تصمیمات رسمی باشند، به صورت فردی اقدام نکنند و از استفاده از سلاح خودداری کنند.

وی پیش‌تر هم طی سخنانی با موضوع محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که پس از عملیات «طوفان الاقصی» تشدید شد، پیامی برای ایران، عربستان سعودی و مصر ارسال کرد و گفت: کشورهای عربی و اسلامی به رهبری عربستان سعودی، مصر و ایران باید برای تامین آب و غذا برای مردم جمهوری غزه تلاش کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها