سلاح رعب‌انگیز حماس در انتظار اسرائیل؛ غزه چگونه معادلات اشغالگران را تغییر خواهد داد؟

سلاح رعب‌انگیز حماس در انتظار اسرائیل؛ غزه چگونه معادلات اشغالگران را تغییر خواهد داد؟
شنبه 6 آبان 1402 - 23:27

روزنامه عبری (CalCalist) از خطرناکترین سلاح گردان‌های قسام که در صورت انجام تهاجم زمینی، خسارات زیادی به ارتش اشغالگر وارد خواهد کرد، پرده برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه در گزارشی با اشاره به اینکه حماس موشک‌های ضدتانک کورنت 9M133 را در اختیار دارد، افزود: این سلاح فوق العاده، خطرناک ترین موشک حماس است که می تواند برای دفع حمله زمینی به نوار غزه و وارد کردن خسارات سنگین به ارتش اسرائیل استفاده شود.

این روزنامه گزارش داد حماس متوجه شده است که تنها راه برای متوقف کردن حمله زمینی اسرائیل، وارد کردن خسارات سنگین به ارتش آن در مراحل اولیه است، به گونه‌ای که مجبور به کند کردن پیشروی شود و نیروهایش خسته و دچار فرسایش شوند.

به نوشته این روزنامه، یکی از ابزارهای اصلی برای دستیابی به این هدف، موشک ضد تانک به نام کورنت و شانس موفقیت آن زیاد است و تهدیدی بزرگ برای نیروی زمینی ارتش اسرائیل به شمار می رود.

موشک هدایت‌شونده ضد تانک « ۹ ام۱۳۳ کورنت / 9M133 Kornet» ساخت کشور روسیه است و یکی از پیشرفته‌ترین نمونه‌ها از این دسته موشک‌ها است. این موشک با برد بسیار بالایی که دارد به راحتی از رقبای خود پیشی گرفته است حتی می‌توان ادعا کرد که از موشک‌هایی مانند جاولین نیز بهتر عمل می‌کند. این موشک که دارای دوربین نوری و حرارتی است توسط لیزر هدایت می‌شود و می‌تواند موشک‌ها را در خط مستقیم لیزر به سمت هدف هدایت کند. همچنین قابلیت حمل کلاهک‌های مختلفی دارد که می‌توانند علیه سازه‌ها، زره‌های واکنش انفجاری و سنگرها استفاده شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها