در گفتگو با العالم مطرح شد؛

جزئیات حمله زمینی ارتش صهیونیستی به غزه از زبان کارشناس نظامی

شنبه 6 آبان 1402 - 22:39

کارشناس امور نظامی و راهبردی گفت: آنچه ارتش اسرائیل با نام حمله زمینی به باریکه غزه انجام داد در واقع یک عملیات نظامی به معنای واقعی نبود بلکه نوعی عملیات تجسسی و شناسایی با پشتیبانی تسلیحاتی بود که طی آن نیروهای اشغالگر متحمل تلفات سنگینی شدند.

العالم - فلسطین

هشام جابر کارشناس لبنانی در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد که ر‌ژیم اسرائیل شب گذشته به دو دلیل اینترنت و ارتباطات غزه را قطع کرد: نخست این که روی جنایات خود در غزه سرپوش گذارد و دوم این که شکستی را که طی حمله زمینی در انتظارش بود مخفی نگه دارد.

وی گفت: نیروهای زمینی ارتش اسرائیل که تعدادشان حدود 500یا 600 نفر بود تنها چند کیلومتر در منطقه بیت حانون و اردوگاه البریج پیشروی کردند و خیلی زود با کمین نیروهای مقاومت روبرو شدند و حدود 30 خودروی زرهی آنها به همراه سرنشینانشان آسیب دیدند و به زودی جزئیات آن فاش خواهد شد.

این کارشناس نظامی افزود: به همین دلیل من می گویم که این حرکت صهیونیست ها در واقع عملیات زمینی به معنای واقعی نیست بلکه به اصطلاح نظامی نوعی عملیات شناسایی همراه با ‌آتش بود برای محک زدن شرایط و جمع آوری اطلاعات لازم.

هشام جابر گفت: از آنجایی که کسب اطلاعات در خصوص نیروهای مقاومت برای صهیونیست ها بسیار حائر اهمیت است بارها طرح عملیات نظامی زمینی خود را تغییر داده اند و نظامیان آمریکایی که گرداننده این صحنه هستند و بر این امر نظارت دارند از اسرائیل خواستند که برنامه نظامی طرح ریزی کند که قابل اجرا باشد.

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی روز گذشته هنگام عملیات زمینی اطلاعات شفاف و دقیقی از اوضاع منطقه و مکان استقرار نیروهای مقاوت در آن نداشت.

پربیننده ترین خبرها