تجمع گسترده حامیان فلسطین در ایرلند

تجمع گسترده حامیان فلسطین در ایرلند
يکشنبه 7 آبان 1402 - 00:19

صدها تن از ایرلندی‌های حامی فلسطین با تجمع در شهر‌های دوبلین و بلفاست برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه که همچنان تحت حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی قرار دارد را مطالبه کردند.

العالم -اروپا

صدها ایرلندی در شهر‌های بلفاست و دوبلین، پایتخت‌های ایرلندی شمالی و جمهوری ایرلند در حمایت از فلسطین و محکومت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند.

به نوشته پایگاه «بلفاست تلگراف»، روز شنبه نواحی مختلف جزیره ایرلند که به دو بخش جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی تقسیم شده شاهد برپایی تظاهرات‌های مختلف در حمایت از فلسطین از جمله در دوبلین و بلفاست، پایتخت‌های دو کشور بود.

تظاهرکنندگان برلینی از مسیر خیابان «اوکانل» به مقصد ساختمان اداره کل پست راهپیمایی کردند. معترضان در بلفاست نیز در طول مسیر خیابان رویال راهپیمایی کرده و در پایان در محل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند و چند نفر نیز برای آنها به ایراد سخنرانی پرداختند.

گروهی از تظاهرکنندگان در شهر دوبلین کلافهایی از پارچه های سفید خون آلود را به عنوان نماد کودکان کشته شده در حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه حمل کردند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت غزه، آمار شهدای فلسطینی که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (15 مهر) علیه رژیم تروریست صهیونیستی تا کنون، در اثر حملات این رژیم به شهادت رسیده‌اند از 7700 نفر فراتر رفته و از این میان 377 تن تنها در فاصله اواخر روز جمعه تا روز شنبه به شهادت رسیدند و اکثریت شهیدان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

چند تن از نمایندگان جامعه مسلمانان ایرلند شمالی جزء سخنران‌های تجمع حامیان فلسطین در بلفاست بودند.

دکتر هانی مهدی که اصالتا به غزه تعلق دارد از شرکت کنندگان دراین تجمع خواست «به یاد مردم غزه باشند.»

او خاطر نشان کرد: «به یاد این مردم که کشته می‌شوند و بدون برق، گاز، آب و حالا بدون مخابرات زندگی می‌کنند باشید. زمانی که در زندگی خود احساس سرخوردگی داشته و تصور می‌کنید چیزی برایتان باقی نمانده، تنها به یاد مردم غزه باشید. بسیاری از مردم فلسطین اعضای خانواده خود را از دست دادند اما ما دست از مطالبه حقوقمان نمی‌کشیم. ما تا آخرین قطره خونمان می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم.»

این دکتر اهل غزه گفت، 30 تن از اعضای خانواده خود را در این منطقه در اثر حملات رژیم صهیونیستی از دست داده است.

او بیان داشت: «کل خانه‌های ما ویران شده اند. متاسفانه اسرائیل به پروژه دیوانه‌وار از بین بردن کل ما ادامه می‌دهد و شاید اگر من امروز در میان شما نبودم به احتمال زیاد در جریان تخریب کامل منطقه ‌ای در غزه که به آن تعلق دارم من را اینجا نمی‌دیدید.»

در این تجمع همچنین چندین سیاستمدار ایرلند شمالی شامل دکلان کرنی، قانوگذار حزب «شین فین» و پل دوهرتی، عضو حزب کار و سوسیال دموکرات نیز سخنرانی کردند.

کرنی به خبرگزاری «پرس اسوسیشن» گفت، تظاهرات در حمایت از فلسطین حالا «از هر زمانی مهم تر هستند.»

پربیننده ترین خبرها