عمان: اسرائیل محاکمه شود

عمان: اسرائیل محاکمه شود
سه شنبه 9 آبان 1402 - 13:03

وزیر امور خارجه عمان با تاکید بر اینکه عملیات زمینی رژیم اشغالگر در نوار غزه، به بهانه «دفاع از خود» قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم تا اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان مورد پیگرد و محاکمه قرار دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان امروز سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر طی سخنانی درباره وضعیت نوار غزه تصریح کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه مورد پیگرد و محاکمه قرار دهد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، البوسعیدی در رد حملات هوایی اشغالگران به مردم غزه، تاکید کرد: تاریخ به ما آموخته است که نمی‌توان به بهانه دفاع از خود، نسل کشی و هدف قرار دادن مردم بی گناه را توجیه کرد.

وزیر امور خارجه اردن ادامه داد: ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، طبق قوانین بین‌المللی جرم است.

کشور عمان هم مانند بسیاری کشورهای عربی و اسلامی، تحرکات زمینی اشغالگران در مرزه با غزه را محکوم و البوسعیدی تصریح کرد: اقدام نظامی اسرائیل برای دفاع از خود، ضروری نیست و همه کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز شنبه، ۲۸ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی شدید ریاض در خصوص تشدید تنش نظامی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را ابراز و تاکید کرده بود: پادشاهی سعودی با هر گونه عملیات زمینی انجام شده توسط اسرائیل را محکوم و تقبیح می‌کند؛ زیرا این عملیات موجب تهدید جان غیرنظامیان فلسطینی شده است.

امروز و در بیست و پنجمین روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، اشغالگران مدعی تداوم تحرکات زمینی خود در اطراف نوار غزه هستند و اذعان می‌کنند قصد گسترش عملیات را دارند؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در پاسخ به جنایات تل‌آویو، به حملات موشکی خود علیه شهرک‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها