حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه
چهارشنبه 10 آبان 1402 - 00:14

منابع خبری گزارش دادند که دو انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه رخ داده که ناشی از حملات راکتی است.

العالم - سوریه

به گزارش این منابع، صدای چند انفجار از داخل پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در دیرالزور سوریه شنیده شده است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره علت این انفجارها منتشر نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک اما گزارش داد که دو انفجار در این پایگاه صورت گرفته که ناشی از حملات راکتی جدید بوده که به این پایگاه اصابت کرده است.

منابع محلی به اسپوتنیک گفتند که این عملیات علیرغم آماده‌باش کامل پایگاههای آمریکا در شرق سوریه، با موفقیت انجام شده است.

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌اند که در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند.

حملات مقاومت، اشغالگران آمریکایی را مجبور کرد تا دو سوم پرسنل نظامی و «غیرنظامی» خود را علاوه بر خروج سفیر و کارکنان اصلی، تنها ظرف یک هفته از عراق خارج کنند.

روز گذشته نیز منابع خبری از شنیده شدن صدای چهار انفجار مهیب در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق خبر دادند. این پایگاه مقر نظامیان آمریکایی است.

پیش از عین الاسد، منابع مذکور از حملات راکتی به پایگاه غیر قانونی نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» واقع در شمال شرق استان دیرالزور سوریه خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. به گفته این گروه، این حمله از طریق چند راکت صورت گرفته که به هدف اصابت کرده است.

پربیننده ترین خبرها