یمن: آمریکا و امارات در تجاوزات به غزه مشارکت دارند

یمن: آمریکا و امارات در تجاوزات به غزه مشارکت دارند
چهارشنبه 10 آبان 1402 - 06:45

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بامداد چهارشنبه گفت که آمریکا، یمن را تهدید کرد و نیروهای مسلح یمن نیز با شلیک موشک‌های هدایت‌شونده پاسخ دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بامداد چهارشنبه به مصاحبه با شبکه «المیادین» درباره عملیات علیه رژیم موقت صهیونیستی پرداخت.

البخیتی در این‌باره گفت: «سید عبدالملک الحوثی پس از تجاوز زمینی اسرائیل به غزه و پس از تهدیدات آمریکا علیه یمن، دستور پرتاب موشک را صادر کرد».

وی با بیان اینکه آمریکا، یمن را تهدید کرد و نیروهای مسلح ما نیز با شلیک موشک‌های هدایت‌شونده پاسخ دادند؛ توضیح داد: «این عملیات با تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد انجام شد و دشمن اعتراف کرد که یک موشک را ساقط کرده و بقیه را مخفی نگه داشته است».

این مقام ارشد یمنی اظهار داشت: «امروز آمریکا در تجاوز به غزه مشارکت دارد و از خطوط قرمز یمن عبور می‌کند. ما اطلاعاتی مبنی بر مشارکت امارات نیز در حمله به غزه در اختیار داریم».

البخیتی ادامه داد: «ما با ضربه زدن به اسرائیل، در یمن به وحدت ملی دست یافتیم و کسانی هستند که با ما جنگیدند و می‌گویند در کنار ما خواهند ایستاد. خسارات آتی ما در جنگ با اسرائیل قابل مقایسه با جنگ‌های داخلی آمریکا نیست».

وی همچنین خبر داد: «ما با امارات و عربستان سعودی برای شکستن محاصره یمن و حمایت از غزه تماس گرفتیم، اما آنها نپذیرفتند».

عضو دفتر سیاسی انصارالله با بیان اینکه اگر آمریکا یا رژیم صهیونیستی علیه یمن مرتکب حماقت شوند، گزینه‌های زیادی داریم، افزود: «هماهنگی همه جانبه بین رهبران محور مقاومت وجود دارد و من از مردم می‌خواهم فارغ از هر تصمیمی برای مقابله آماده شوند».

پربیننده ترین خبرها