سردار سلامی: وجود صهیونیزم در شرق مدیترانه مانند خنجری در پهلوی جهان اسلام است

سردار سلامی: وجود صهیونیزم در شرق مدیترانه مانند خنجری در پهلوی جهان اسلام است
پنج‌شنبه 11 آبان 1402 - 12:38

فرمانده کل سپاه گفت: وجود صهیونیزم در شرق مدیترانه، یعنی فرو بردن یک خنجر خونین در پهلوی جهان اسلام. یک سر پل خطرناک برای غرب و خصوصاً آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که می‌خواستند با حضور نظامی در جهان اسلام، یک اهرم تنظیم و کنترل سیاست‌های خونبار خود را بسازند

العالم - ایران

سردار حسین سلامی صبح امروز در گردهمایی بزرگ ۴۵۰۰ نفری ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج پایتخت گفت: هرکسی که بخواهد بر جهان تسلط پیدا کند، باید بر جهان اسلام، خاصه بر خلیج فارس و اطراف آن مسلط شود. این منطق سیاسی غرب را برای مداخله، حضور و به دست گرفتن سرنوشت سیاسی مسلمانان شکل می‌داد.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در ادبیات سیاسی قبل از انقلاب، قبل از اینکه رخسار امام (ره) در عرصه سیاست جهانی نور خدا را متجلی کند، مفهومی به نام جهان اسلام وجود نداشت. اندیشه و انقلاب امام و مجاهدت‌های رهبری عظیم‌الشأنمان، مفهوم جهان اسلام را در جغرافیای سیاسی عالم جایگزین کرد و آن را به عنوان ضلع جدیدی از یک قدرت نوظهور با دامنه‌های جهانی از حیث تأثیر، نشان داد.

وی تأکید کرد: آنها (آمریکا و انگلیس) در هر نقطه مهم، یک سر پل خونین و خطرناک را همانند یک شیء خارجی در پیکره اسلام جای دادند. وجود صهیونیزم در شرق مدیترانه، یعنی فرو بردن یک خنجر خونین در پهلوی جهان اسلام. یک سر پل خطرناک برای غرب و خصوصاً آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که می‌خواستند با حضور نظامی در جهان اسلام، یک اهرم تنظیم و کنترل سیاست‌های خونبار خود را بسازند که شما طی این تاریخ کوتاه، تأثیرات این خنجر خونی را بر پیکر جهان اسلام دیده‌اید. امروز، همین لحظه، در حال مشاهده این واقعیت دردناک هستیم.

سردار سلامی یادآور شد: حدود ۷۵ سال پیش که بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس، تشکیل یک دولت یهود را اعلام کرد، اینها از هر نقطه‌ای از عالم جمع شدند و سرزمین فلسطینی‌ها را غصب کردند. جوخه‌های ترور ارتش «هاگانا»ی آنها خانواده‌های فلسطینی را قتل عام می‌کرد و خانه‌های آنها را تصاحب می‌کرد و آنها را آواره می‌کرد؛ این بخشی از جنایت آنها بود.

وی ادامه داد: هم‌زمان ملت‌های مسلمان را خاموش می‌کردند. آنها را در جهل عمیق فرو می‌بردند. یک اغمای سیاسی بر جهان اسلام حاکم بود؛ نابینایی سیاسی، ناشنوایی سیاسی. پدیده‌ای که امروز هم دنبال آنند تا جوانان در سرزمین‌های اسلامی، به نابینایی سیاسی گرفتار شوند و قدرت تشخیص حقیقت از مجاز و حق از باطل را را نداشته باشند. هنوز به دنبال آن رؤیاها، آن افسانه‌ها و آن داستان‌های نفرت‌انگیز هستند.

سردار سلامی افزود: ولی خوشبختانه وقتی بیرق ولایت برافراشته می‌شود و «عَلاماتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ یَهْتَدُونَ» (نحل-۱۶)، در سپهر هدایت امت تجلی می‌کند، راهی برای فریب امت توسط مستکبران، باقی نمی‌ماند. اینها جنگ‌های متعددی را به راه انداختند. از جنگ در ۱۹۴۸ تا جنگ در ۱۹۵۶ در کانال سوئز ۱۹۶۷، در فلسطین اشغالی ۱۹۷۳ و بعد از آن، در طول حیات مبارک انقلاب اسلامی. این دشمن هرچه جنگ بود، به سرزمین مسلمانان کشاند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: از ۴۵ سال پیش به این سمت، استکبار در یک صف‌آرایی فشرده، سرزمین مسلمانان را میدان جنگ کرد و می‌خواست قدرتی به نام اسلام شکل نگیرد. این اولین بار است که اسلام، تشکیل حاکمیت داده و صاحب قدرت، شعاع تأثیر است. در مناسبات، معادلات، روندها و تحولات جهان، اثربخش است.

وی با بیان اینکه مسلمانان، متوجه یک حقیقت شده‌اند و آن اینکه سعادتشان از راه جهاد می‌گذرد، تأکیدکرد: همه متوجه این واقعیت شده‌اند ونمی‌توان با ارائه صرف منطق، دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه حاکمیت اسلام، قدرت می‌طلبد، تصریح کرد: دشمن، منطق قدرت را می‌فهمد و به قدرت احترام می‌گذارد. برای همین، انوار حیات‌بخش آگاهی و ایمان، دو بال پرواز مسلمانان هستند. امام‌مان در حرم مطهر حضرت امام (ره) فرمودند ایمان و امید رکن اصلی قوت مسلمانان است.

پربیننده ترین خبرها