مخالفت دوباره زلنسکی با مذاکرات صلح با روسیه

مخالفت دوباره زلنسکی با مذاکرات صلح با روسیه
يکشنبه 14 آبان 1402 - 06:27

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر با برگزاری مذاکرات صلح با روسیه مخالفت کرد.

العالم- اروپا

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین مجددا با برگزاری مذاکرات صلح با روسیه مخالفت و گزارش‌ها درباره اینکه غرب او را برای شروع مذاکرات صلح با روسیه تحت فشار قرار داده را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، زلنسکی در یک کنفرانس خبری در شهر کی‌یف که بعد از نشستش با «اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا برگزار شد درباره مذاکرات صلح گفت: «یک چنین چیزی وجود نداشته و نخواهد داشت.»

زلنسکی همچنین گزارش‌ها درباره اینکه کشورهای غربی او را تحت فشار می‌گذارند تا مذاکرات با روسیه را شروع کند رد کرد.

او مدعی شد: «امروز هیچ کسی من را تحت فشار نمی‌گذارد. این مساله در ابتدای جنگ و قبل از جنگ وجود داشته است.»

زلنسکی در واکنش به صحبت‌های «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین که وضعیت در خط مقدم جنگ را یک «بن‌بست» توصیف کرد گفت، کی‌یف وضعیت‌های خیلی سخت‌تر از این را به ویژه در ابتدای جنگ به خود دیده است.

رئیس جمهور اوکراین اظهار کرد: «در حال حاضر مشکل کلیدی، کنترل آسمان توسط روسیه است، و راه حل آن عرضه جنگنده‌های اف-16 به اوکراین است.»

او گفت: «تصمیم (درباره تحویل اف-16 به اوکراین) پیش از این گرفته شده و این فرآیند در انتظار تکمیل شدن آموزش به خلبان‌های اوکراینی است.»

رئیس جمهور اوکراین بیان داشت، جنگ حماس و رژیم صهیونیستی باعث منحرف شدن توجهات از اوکراین شده و نتایج مذاکرات او با این مقام اتحادیه اروپا «می‌تواند گویای این موضوع باشد» و امیدوار است که جنگ در غرب آسیا به زودی پایان یابد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که ولودیمیر زلنسکی دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

کی‌یف از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه برای جلب توجه رسانه‌ها در غرب تلاش کرده است و رسانه‌های عبری‌زبان تصریح کردند که سفر زلنسکی به اراضی اشغالی، «نمایانگر یک جبهه متحد اسرائیل، اوکراین، اروپا و ایالات متحده علیه محور روسیه-ایران» محسوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها