گزارش العالم از تحریم محصولات کشورهای حامی رژیم صهیونیستی در مصر

دوشنبه 15 آبان 1402 - 10:35

فراخوان‌های زیادی طی چند روز گذشته مبنی بر تحریم محصولات غذایی و کالاهای متعلق به کشورهای حامی رژیم صهیونیستی در سراسر استان‌های مصر منتشر و با واکنش‌ مثبت مصری‌ها مواجه شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم در قاهره، این روزها در مصر پویش مردمی برای تحریم محصولات شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی به راه افتاده است. پس از وقوع جنگ علیه نوار محاصره شده غزه، فهرست‌های حاوی نام برخی محصولات شرکت‌های غربی به ویژه آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مردم را به تحریم محصولات شرکت‌های حامی مستقیم رژیم صهیونیستی فراخواندند.

بنابر این گزارش،‌ به گفته مقامات اتاق‌های بازرگانی در قاهره، این تحریم به سرعت باعث وارد آمدن خسارات هنگفت به شعب برخی شرکت‌های بین المللی فعال در مصر شده است.

عبدالعزیز السید، یکی از اعضای اتاق‌های بازرگانی مصر به خبرنگار العالم گفت: «با توجه به حرکت و هماهنگی کنونی در همه کشورهای عربی برای تحریم این محصولات، ما باید کالاهای جایگزین داشته باشیم و این تحریم را تقویت و حمایت کنیم.»

این تحریم مردمی، بسیاری از برندهای بین المللی را بر آن داشت تا به امید یافتن راه حلی برای رکود فروش خود، به کاهش شدید و بی سابقه قیمت محصولات خود مبادرت کنند. اما شهروندان مصری در این اقدام خود ثابت قدم مانده و از خرید این محصولات خودداری می کنند.

شرکت‌های مصری از هم‌ اکنون به دنبال استفاده بهینه از این فرصت طلایی هستند که پویش تحریم محصولات شرکت‌های غربی به‌ ویژه آمریکایی‌، برایشان فراهم کرده است.

پربیننده ترین خبرها