شمار شهدای فلسطین به 10328 نفر رسید

شمار شهدای فلسطین به 10328 نفر رسید
چهارشنبه 17 آبان 1402 - 10:48

تازه ترین آمارها از افزایش شمار شهدای فلسطینی به 10 هزار و 328 نفر حکایت دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز (چهارشنبه) با انتشار آمار جدید اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه از 7 اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا کنون 10328 فلسطینی شهید و 26000 نفر مجروح و همچنین 2300 نفر نیز مفقود شده اند.
تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده ند.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.

در همین حال بنابر اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ تا این لحظه 349 نظامی و افسر ارتش، 59 نیروی پلیس و 10 نفر از نیروهای سازمان اطلاعات این رژیم در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین کشته شده اند.
منابع خبری می گویند شمار کشته ها و زخمی های نظامیان صهیونیست به علت سانسور و سیاست قطره چکانی اخبار تلفات این رژیم، بیش از اعداد و ارقام اعلام شده از سوی مقامات صهیونیست است.

پربیننده ترین خبرها