گزارش العالم از خطر قحطی قریب الوقوع در غزه

چهارشنبه 17 آبان 1402 - 15:11

رژیم اشغالگر به بمباران زنان، سالمندان، کودکان و تخریب منازل بر سر ساکنان در نوار غزه بسنده نکرده و هم اکنون کمر به جنگ با نان مردم این باریکه بسته است.

العالم ـ فلسطین

خبرنگار شبکه العالم در نوار غزه گزارش داد: در شمال غزه به دلیل بمباران مکرر رژیم صهیونیستی و عدم امکان تامین آرد،‌ هم اکنون با تمام شدن ذخیره آرد، نانوایی ها دیگر فعال نیستند.

این گزارش می افزاید: این وضعیت 900 هزار فلسطینی را در خطر قحطی قریب الوقوع قرار داده است.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد،‌جنگنده های رژیم صهیونیستی کاروان کمک های پزشکی صلیب سرخ را که به سمت بیمارستان الشفاء در غزه در حرکت بود، نیز هدف قرار دادند.

در همین زمینه جمعیت صلیب سرخ اعلام کرد که تعدادی از کاروان های کمک رسانی در شمال غزه هدف بمباران قرار گرفت همان طور که پیش از این نیز برخی از کارکنان این جمعیت از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: آخرین قتل عام رژیم اشغالگر در نوار غزه در محله شجاعیه بود که هدف بمباران وحشیانه قرار گرفت به طوری که منجر به شهادت 15 فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

وی با بیان اینکه ارتباطش با برادرش در محله شجاعیه قطع شده است، خاطرنشان کرد: از دست دادن تماس، رنج دیگری را برای خانواده های فلسطینی ایجاد کرده است زیرا نگران از دست دادن آنان می شوند.

خبرنگار العالم گزارش داد: صحنه ای که هر ساعت در بیمارستان شهدای الاقصی تکرار می شود، برپایی نماز میت برای شهداست که به سرعت و با تعداد اندکی نمازگزار اقامه می شود و این در حالی است که برخی شهدا گمنام هستند و به صورت جمعی دفن می شوند زیرا قبرستان ها ظرفیت ندارد.

پربیننده ترین خبرها