ریابکوف: احتمال قطع رابطه با آمریکا وجود دارد

ریابکوف: احتمال قطع رابطه با آمریکا وجود دارد
جمعه 19 آبان 1402 - 02:32

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال قطع رابطه مسکو با واشنگتن خبر داد و گفت: رفتار آمریکا ممکن است ما را مجبور به کاهش یا حتی قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده کند.

العالم-اروپا

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه در حال حاضر شاهد گذار از یک بحران حاد در روابط میان مسکو و واشنگتن هستیم که هرگز پیش از این مانند آن را تجربه نکرده بودیم، خاطرنشان کرد: ما باید به دقت اقداماتی را که برای جلوگیری از وخامت بیشتر روابط سیاسی با آمریکا انجام می‌دهیم را تنظیم و بررسی کنیم.

ریابکوف با اشاره به اینکه رئیس جمهور روسیه، وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های دولتی را به انجام اقداماتی که به کاهش تنش در روابط سیاسی میان مسکو و واشنگتن منجر می‌شود تشویق کرده است، تاکید کرد: با این حال ما شاهد انجام یک سری اقدامات غیرمسئولانه و تشدید کننده وخامت اوضاع در بحث روابط سیاسی فی‌مابین از سوی آمریکایی‌ها در رابطه با اوکراین هستیم.

وی افزود: البته اقدامات تنش‌زا در روابط مسکو و واشنگتن تنها به موضوع اوکراین ختم نمی‌شود و در سایر موارد هم آنها به همین نحو عمل می‌کنند و به همین دلیل است که اگر از این منظر به الگوی رفتاری فعلی واشنگتن نگاه کنیم، من اصلاً چیزی را رد نمی‌کنم و سطح روابط دیپلماتیک فی‌مابین ممکن است کاهش یافته و حتی به قطع کامل رابطه دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن بینجامد.

معاون وزیر خارجه روسیه در عین حال با تاکید بر اینکه مسکو قصدی برای پیشقدم شدن در قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن ندارد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که روابط دیپلماتیک عنصری از امور بین‌الملل است که باید برای آن اهمیت قائل شد زیرا در غیر این صورت، ما تمام کانال‌های متمدن برای ارسال پیام به یکدیگر را از دست خواهیم داد.

ریابکوف در ادامه با اشاره به اینکه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) نودمین سالگرد آغاز برقراری روابط دیپلماتیک بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده است، یادآور شد: در طول این ۹۰ سال ما چیزهای زیادی دیده‌ایم و روابط میان ۲ کشور مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه روسیه همیشه به چالش و تحریک آمریکا پاسخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم آمریکایی‌ها تا به حال به خوبی ما را شناخته‌اند و می‌دانند که چقدر محکم و پیوسته از منافع خود در همه زمینه‌ها دفاع می‌کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها