اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر

اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر
جمعه 19 آبان 1402 - 11:35

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی دیگر از افسرانش را طی درگیری با نیروهای «حماس» در شمار غزه از دست داده است؛ شمار تلفات نظامی اشغالگران از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۳۵۴ نفر رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه، ۱۰ نوامبر اعلام کرد که یک افسر با درجه ستوان یکم طی درگیری‌های شب گذشته با نیروهای مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه کشته شده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، در بیانیه ارتش رژیم اشغالگر آمده است: ستوان یکم گیلعاد روزنبلت، ۲۱ ساله، سرباز تیپ ۵۲ لشکر ۴۰۱، شب گذشته در عملیاتی در شمال نوار غزه کشته شد.

براساس اظهارات ارتش صهیونیست‌ها، شمار تلفات نظامیان تل آویو از آغاز درگیری‌ها با جنبش «حماس» در ۷ اکتبر تاکنون به ۳۵۴ نظامی رسیده است.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس هم اعلام کرد که دیروز، پنجشنبه و طی بمباران نوار غزه، یک نظامی زن صهیونیست به نام «فاؤول أزای مارک أسیانی» به هلاکت رسید و یک نظامی اسیر دیگر نیز زخمی شده است.

«ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های القسام پیش‌تر تصریح کرده بود که علاوه بر تلفات میدانی صهیونیست‌ها، ۵۰ اسیر صهیونیست در بمباران نوار غزه توسط خود رژیم اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه، ۸ نوامبر هم با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرده بود: یک سرباز اسرائیلی گروهبان ذخیره «یعقوب عذری» در جریان نبرد در شمال نوار غزه کشته شده و یک سرباز دیگر از تیپ گولانی و دو سرباز دیگر از تیپ چتربازان به شدت مجروح شدند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» گزارش داده بود که تعداد تلفات اسرائیلی و خارجی‌های کشته شده از ۷ اکتبر تاکنون به حدود ۸۵۰ نفر و تعداد مجروحان صهیونیست‌نشین هم به ۷۲۶۲ تن رسیده است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» هفته گذشته گزارش داد که تعداد کشته‌های ارتش اسرائیل از زمان آغاز نبردهای زمینی در غزه «تقریباً یک چهارم مجموع تلفات جنگ آغاز شده توسط اسرائیل علیه غزه در سال ۲۰۱۴» است که یک ماه و نیم طول کشیده بود.

پربیننده ترین خبرها