مقتدی صدر: من اولین مخالف یهودستیزی هستم، اگر..

مقتدی صدر: من اولین مخالف یهودستیزی هستم، اگر..
جمعه 19 آبان 1402 - 23:07

مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر در عراق امروز (جمعه) از رفتار دوگانه غرب در برخورد با برخی اصطلاحات از جمله «یهود ستیزی» انتقاد کرد.

العالم-عراق

مقتدی صدر ضمن انتقاد از دوگانگی غرب در برخورد با برخی مفاهیم از جمله یهودستیزی، خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را تحقیر خواهد کرد، همانطور که مقاومت عراق قبلاً اشغالگران آمریکا را تحقیر کرده بود.

وی با بیان اینکه اصطلاح یهودی ستیزی توسط غرب و با هدف حفظ منافع آنها ابداع شده است، افزود : در شرایطی که کودکان غزه کشته می شوند و عراق و لبنان هم توسط یهودیان تهدید می شوند، من از جمله اولین موافقان یهودی ستیزی هستم.

وی گفت: به خدا قسم، اگر سامی گرایی به معنای کشتن کودکان و زنان غزه و بمباران بیمارستان ها، کلیساها، مساجد و خانه های غزه و توهین به اهالی غزه و حیوان خواندن آنها و تهدید کشورهایی مانند لبنان و عراق و طراحی نقشه های استعماری برای تحمیل سلطه بر کشورهای دیگر باشد، پس من هم از جمله اولین مخالفان آن هستم.

رهبر جریان صدر ادامه داد : اگر سامی ها همزیستی با دیگر ادیان را تایید کنند و به دنبال اثبات برتری خود نباشند و خود را «قوم برگزیده خدا» ندانند و عزت خود را بر تحقیر دیگران بنا نکنند و با کشتن کودکان مسلمان از فرزندان خود محافظت نکنند و اجساد قربانیان را زیر پا له نکرده و به کشورهای دیگر دست درازی نکنند، من جرء اولین مخالفان یهودی ستیزی و نیز مخالف ستیزه جویی با هر دین دیگری هستم که به دنبال خودبرتر بینی و استکبار و فساد در زمین نباشد.

مقتدی صدر خطاب به غربی ها گفت : ای غربی های کافر، شما که از یهودیان حمایت و از یهودی ستیزی جلوگیری می کنید و از همجنسگرایی حمایت و از دشمنی با آن جلوگیری می کنید، پس چرا از فقیران آفریقایی و کشورهای جهان سوم حمایت نمی کنید؟ چرا از اقلیت ها در مناطق مختلف حمایت نمی کنید؟!!!...

صدر همچنین در صفحه شخصی خود در اکس (توئیتر) نوشت: غرب ستمکار هر از گاهی اصطلاحات جنجالی را مطرح می کند و متاسفانه بسیاری ، حتی مسلمانان برخوردی مثبت با آن دارند.

وی افزود: "عمده مشکل این اصطلاحات ، کاربرد دوگانه ی آن است زیرا زمانی که آنها ممنوعیت (یهود ستیزی که یک اصطلاح منفور غربی است) را اعلام کردند ، برای حفظ منافع ناچیز اقتصادی و اجتماعی آنها بود.

وی خاطرنشان کرد: این اصطلاح ناشناخته بوده و قابل درک نیست، درست مانند اصطلاح «تروریسم» که غرب آن را علیه مسلمانانی به کار می برد که در برابر زرادخانه ستمگر غرب مقاومت می کنند ، درحالیکه آن را درباره اقدامات فجیع و سرکوب مردم مظلوم به کار نمی برد. "

صدر ادامه داد: «اکنون (سامی گرایی) صهیونیست ها ، غزه را با کودکان ، زنان ، بیمارستان‌هایش با هم می سوزاند ، مردم را گرشنه نگاه می دارد و کرامت انسانی آنان را پایمال می کند و از سلاح های مرگبار ممنوعه علیه آنان استفاده می کند.

وی در بخش دیگری از پیام خود خطاب به غرب گفت : ای غربی های ظالم ! پس کجایید که مردمانتان قیام کرده اند و شما مردم و هولوکاست غزه را نادیده می گیرید؟ شما صهیونیست ها و صاحبان واقعی هولوکاست را رها کرده اید و به سوزاندن عرب های مسلمان و آزار مسیحیان فلسطین روی آورده اید.

پربیننده ترین خبرها