رئیس جمهور عازم ریاض شد

رئیس جمهور عازم ریاض شد
شنبه 20 آبان 1402 - 09:43

آیت الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش برای شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، عازم عربستان سعودی شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و حجت الاسلام قمی معاون امور بین الملل دفتر رهبر انقلاب عازم عربستان سعودی شد.

اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض و با موضوع فلسطین برگزار خواهد شد، درخواست ایران برای تشکیل این نشست به یک ماه قبل بر می گردد.

به دنبال حملات وحشیانه و جنایت‌بار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه، رئیس جمهور در پی یک سلسله تحرکات دیپلماتیک و در گفت‌وگوهای تلفنی و حضوری با سران کشورهای اسلامی، پیگیر برگزاری اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی بود که این نشست شنبه به میزبانی رئیس دوره‌ای این سازمان در ریاض عربستان برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در تاشکند ازبکستان، علاوه بر تأکید بر ضرورت اعمال فشار کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، بر اهمیت اجرای راهکار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به‌عنوان راهکاری بازدارنده، تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها